NOVI SAD – Gradonačelnik Miloš Vučević je gostujući u emisiji “Grad i mi” pričao i o izgradnji novog mosta.
Pitanje novinarke RTV u emisiji je glasilo: Aktivisti su pre nekog vremena uručili 4 zahteva na pisarnici skupštine grada. Zahtevi su da se obustave radovi na izgradnji novog mosta, da se objavi celokupna dokumentacija , da se procesuiraju odgovorni za nelegalnu seču stabala i da se zaštiti ceo lokalitet kao park prirode. Ta investicija je označena kao projekat od nacionalnog interesa. Šta se tu dešavalo?
“Na Šodrošu je sve normalno, rekao je Vučević. Ne želim da ulazim u polemiku. Takav zahtev, “nemojte graditi” je nelogičan. Nema nikakvog skrivanje dokumentacije, sve se radi kako zakon nalaže. Zahtev da se odustane od mosta može, ali kada ja ne budem gradonačelnik. Dok sam ja gradonačelnik, most će se graditi i nećemo odustati. Ja ne vodim politiku protiv Novog Sada, već za Novi Sad. Nama su potrebni novi mostovi. Nikakve veze nema predlog GUP za izgradnju četvrtog mosta. Nama ne treba GUP. Po važećem GUP-u koju je donela prethodna vlast, most je isto planiran”, izjavio je Vučević.
On je naveo da smo 2011. godine imali 105 hiljada registrovanih vozila, a deset godina kasnije, odnosno prošle godine imali smo 154 hiljade registrovanih vozila. To je veliko povećanje i infrastruktura mora da se širi kroz izgradnju novog mosta. Ovaj četvrti most u planovima postoji već sedam decenija. To nije neka nova izmišljotina, on je strateški opredeljen u planskim aktima, a mi smo tek sada uspeli da počnemo da to realizujemo.
“Plan grada iz 1951. godine predviđao je ovaj novi četvrti most na istom mestu. Planiran je tada i pre Mosta sloboda. To je sredina prošlog veka, a tada je i zapadna obilaznica planirana. Mi se pridržavamo onog što je pre 7 decenija upisano u strateški razvoj grada. Neće ići kamioni kroz bulevar Evrope, to nije teretni most, ovo je gradski most koji treba da rastereti saobraćaj i biće u režimu kao i ostali mostovi. Ovaj most, novi koji gradimo je skoro 30 godina stariji po planskim aktima od Mosta slobode. Nije rađen ranije iz prostog razloga što je na nije bilo bulevara Evropa i na tom mestu je bila pruga. Nisu postojali tehnički uslovi. I kasnije 1963 godine se pojavljuju planovi za novi most na upravo ovom mestu gde ga gradimo”, precizirao je gradonačelnik Vučević.
Vučević je rekao i da će poseban akcenat biti stavljen na ekologiju i očuvanje prirode. Kamenička ada će biti sačuvana, Šodroš će dobiti novi izgled i čuvaćemo prirodu i tamo gde gradimo. Biće zaštićen zeleni pojas.
“Na kraju, svodi se sve i na to šta ćemo uraditi sa brodogradilištem. I da li mi treba da držimo tamo propalu fabriku brodogrališta ili treba da razvijamo ovaj deo grada. Grad će se razvijati na prostoru kasarne Rečne flotile i deo nekadašnjeg brodogrališta. Urbaniti to vide kao zonu koja u perspektivi može da se razvija kao stambeno – poslovna zona. Štitićemo na taj način južni Telep, štitimo Šodroš time što bi obalu i utvrdu pomerili ka Kameničkoj adi, da štitimo Kameničkui adu i naravno da stanari južnog Telepa neće više imati problema sa podvodnim vodama”, rekao je gradonačelnik.
“Nikom ne smeta što je na Kameničkoj adi smanjena šuma i priroda za 15 hektara. uzurpirano je zemljište, podignuti su bespravni objekti, to nikom ne smeta, ali zato nekima smeta razvitak grada i pravljenje novog mosta. Niko od ekologa nije došao da kaže ovo je skandalozno, ali zato je lako reči nećemo most i ned amo Šodroš. Kada usvojimo GUP, Kamenička ada će biti park prirode i svi nelegalni objekti će morati da se sklanjaju”, bio je jasna Vučević.
“Moram da napomenem da pitanje izgradnje mosta i rešenje za brodogradilište nisu nikako povezani, nemaju veze jedno sa drugim. Ne radi se most zbog brodogradilišta ili obrnuto. Most je nacionalni projekat. Most gradimo, jer hoćemo Novi Sad da povežemo sa Fruškogorskim koridorom i da rasteretimo Most slobode i Bulevar oslobođenja.
“Jako je teško razbistriti vodu kad je neko muti. Lako je baciti crva sumnje, a ja sad treba da ubeđujem ljude kako to nije tako. Sve je transparentno. Mi planiramo i živimo za Novi Sad. Nećemo zaustavaljati investicije, to je pogubno, moramo da se razvijamo i čuvamo Novi Sad i to je moguće. Nema lepšeg i važnijeg projekta za Novi Sad od ovog novog mosta. Ja sam ponosan”, zaključio je Vučević.
Kada je reč o turizmu, Novi Sad ponovo doživalja procvat. Turisti posećuju Novi Sad u velikim brojevima. Kakva je perspektiva?
“U Novi Sad dolaze nešto malo više domaćih od stranih turista, ali smo drugi u Srbiji po broju noćenja stranih turista, posle Beograda. Dupliran je broj noćenja u poslednjih 10 godina. Mi smo u prva četiri meseca ove godine, mnogo bolji nego u istom kvartalu u godinama pre korone. Ljudi su željni putovanja, a Novi Sad im pruža sve. I turisti će nastaviti da dolaze u naš grad, a mi ćemo nastaviti da razvijamo Novi Sad”, zaključio je gradonačelnik Miloš Vučević.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.