logo transparend vojvodina uzivo

,

Vučević: Cene ne mogu biti unificirane, ali za određene proizvode mora najbolja cena (VIDEO)

BEOGRAD – Premijer Miloš Vučević izjavio je danas da nove „najbolje cene“ trgovinskih proizvoda koje je predstavio ne mogu biti unificirane, jer ni trgovinski lanci nemaju identične ponude, ali je pojasnio da su obavezni u odnosu na konkretan vid proizvoda da izađu sa najboljom cenom.

 

Vučević je tako odgovorio na pitanje da li će cene koje je predstavio u Vladi Srbije važiti u svih 2.500 maloprodajnih objekata, da li će biti iste, ili će i dalje biti konkurentne.

Kao primer je naveo da se nisu svi lanci opredelili da ponude najbolju cenu za identično mleko ili isti jogurt, te da je to na njima da definišu.

„Država je predložila i tražila od trgovinskih lanaca da učestvuju u pojeftinjenju 81 kategorije proizvoda, a onda su trgovinski lanci nama dostavili šta će konkretno da bude najbolja cena u toj kategorizaciji proizvoda. Pričamo o siru na primer. Onda oni kažu, kod nas će najbolja cena biti za gaudu, kod nekog će biti za trapist, kod nekog će biti stišnjena šunka, kod nekog će biti parizer. Kod nekog će biti i jedno i drugo i nešto treće…“, objasnio je Vučević.

On je dodao da će Vlada probati da se ne završi akcija sa 31. oktobrom i naveo da su krenuli u septembru sa tom akcijom jer je, kako je rekao, to „najteži mesec“ jer sledi školska godina, grejna sezona i slično.

Na pitanje kada će, recimo, sa tim najboljim cenama biti regulisano tržište mlečnih proizvoda, te da na primer proizvod paladinova gauda, koja u Srbiji košta oko 18 evra po kilogramu, u BiH u Hrvatskoj košta oko 6 evra po kilogramu, Vučević kaže da je to mnogo teže i kompleksnije pitanje i da nije jednostavno detektovati kako i gde dolazi do formiranja određenih cena, pošto nije ista priča za svaki proizvod i nije ista priča ni za svaki trgovački lanac.

On je naveo da nije istina da samo trgovci učestvuju u formiranju cena i da ima mnogo faktora koje treba uzeti u obzir.

„Mi ne možemo imati državne direktive da propišemo cene za sve proizvode. Postoje cene kategorije proizvoda koje imaju kategoriju zaštićenih proizvoda, odnosno gde je cena određeno u skladu sa državnim regulativama. Ali na ovaj način opet pravimo jedan balans na tržištu“, rekao je Vučević.

Premijer je rekao da će se baviti tim temama i podsetio da je sa predsednikom Vučićem razgovarao o tome.

„Ali da se ne ogrešimo, ja sam imao utisak da nekad nešto utiče na cenu, a onda kad su mi doneli papire i pokazali, video sam da nije samo taj ugao gledanja, nego da ima više faktora. I zato bih da budem za nijansu obazriv i da se ne ogrešimo o nekoga“, rekao je Vučević.

Vučević je izjavio danas na predstavljanju akcije „Najbolja cena“, da je u odnosu na prethodnu, suština ove akcije veće sniženje, odnosno niže cene proizvoda, kao i da su se sa trgovcima dogovorili da će akcija trajati dva meseca.

Na novinarsko pitanje zbog čega su ograničili akciju na dva meseca, premijer je rekao da je to stvar dogovora sa trgovcima i da to nije definisano kroz neku odluku Vlade. „Morali smo da uzmemo u obzir i tu kategoriju – veći broj proizvoda i mnogo niže cene nego što su bile u prethodnoj akciji“, objasnio je Vučević i dodao da je baš zbog toga rok određen na dva meseca.

Prema njegovim rečima, oni će iskoristiti taj period da izvrše dalje analizu formiranja cena proizvoda u prodavnicama u Srbiji. „Ne sumnjam da će u ovoj akciji svi građani građani učestvovati“, poručio je on.

Takođe, nagovestio je da će taj period iskoristiti kako bi sa trgovcima se dogovorili šta će dalje da se radi. Najavio je da će i razgovarati sa ministrom zdravlja Zlatiborom Lončarom, sa RFZ-om, kao i sa apotekarskim ustanovama oko proizvoda koja se tiču te sfere, kao i da li tu ima prostora za cene. Vučević je zamolio prodavce školskog pribora da se priključe akciji koliko god mogu, kao i da budu deo odgovorne poslovne politike i sveukupnog ambijenta države.

Upitan da li je možda bolje bilo da je manji broj artikala na akciji, ali da ona opet traje duže, Vučević je rekao da je to večno pitanje. „Bolje je da idemo na veći broj proizvoda u dva meseca sa većim pojeftinjenjem, kao i da se maksimalno potrude da rasterete budžet svake porodice i svakog građanina“, zaključio je on.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.