U okviru ambicioznih infrastrukturnih planova, Srbija se priprema za modernizaciju i rekonstrukciju deonice pruge Stara Pazova-Ruma-Šid-državna granica Hrvatske, čime će se značajno unaprediti železnički saobraćaj na ovoj trasi.
Ovaj projekt je deo šire inicijative za poboljšanje železničke povezanosti u regiji, s fokusom na brzinu, kapacitet i ekološku održivost.
Prema nacrtu prostornog plana, nova dvokolosečna magistralna pruga će omogućiti obostrani mešoviti saobraćaj, uključujući putničke i teretne vozove, pri brzini do 200 km/h. To će značiti značajno smanjenje vremena putovanja između ovih gradova, uz unapređenje sigurnosti i udobnosti putnika.
Deonica pruge Inđija-Golubinci će takođe biti modernizovana, dodavši novi kolosek, kako bi se omogućila brzina od 120 km/h. Ovo se smatra najracionalnijim rešenjem, obzirom na prostorne i tehničke izazove.
Međutim, zbog različitih ograničenja, brzina vozova neće biti konstantna na celoj trasi. U zonama stanice Ruma i Šid će se ograničiti brzina na 160 km/h, dok će u zoni stanice Sremska Mitrovica, brzina biti ograničena na 120 km/h. Osim toga, na delovima trase Stara Pazova-Golubinci i Inđija-Golubinci, brzina će biti do 160 km/h i 120 km/h.
Planirano je da sve stanice na deonici budu rekonstruisane kako bi se osigurao nesmetan saobraćaj. Stanica Voganj će biti projektovana kao mimoilaznica. Takođe, duž cele trase će biti izgrađena žičana zaštitna ograda, uključujući stanice, kako bi se povećala sigurnost.
– Poddeonica 1 dužine od 18,9 km, nalazi se u okviru segmenta pruge Golubinci-Ruma. Predviđa se 6 denivelisanih ukrštaja (3 nadvožnjak, 1 podvožnjak i 1 ekološki most). Projektovana je za brzinu od 200 km/h.
– Poddeonica 2 dužine od 16,7 km, nalazi se u okviru segmenta pruge Ruma–Sremska Mitrovica. Planirano je 5 denivelisanih ukrštaja (4 nadvožnjaka, 1 podvožnjak). Deonica je projektovana za brzinu od 200 km/h, izuzimajući zonu stanice Ruma gde je projektovana brzina 160 km/h.
– Poddeonica 3 dužine od 41,4 km, nalazi se u okviru segmenta pruge Sremska Mitrovica–Državna granica. Tehničkom dokumentacijom se predviđa 14 denivelisanih ukrštaja (4 nadvožnjaka, 8 podvožnjaka i 1 ekološki most). Projektovana brzina je od 200 km/h, izuzimajući zone stanica Sremska Mitrovica gde je projektovana brzina 120 km/h i stanice Šid gde je projektovana brzina 160 km/h.
– Poddeonica 4 nalazi se u okviru segmenta pruge Golubinci-Inđija. Nisu predviđena denivelisana ukrštanja sa infrastrukturom, a trasa pruge je projektovana za brzinu od 160 km/h.
– Poddeonica 5 dužine od 7,1 km, nalazi se u okviru segmenta pruge Stara Pazova-Golubinci. Planirana su 2 denivelisana ukrštanja tipa galerije koja predstavljaju pružne ukrštaje. Projektovana je brzina od 120 km/h.
Posebna pažnja posvećuje se ekološkim aspektima ovog projekta.
Planirana su dva ekološka mosta, ili nadvožnjaka, kako bi se divljači omogućio siguran prelaz preko pruge. Ovi nadvožnjaci su posebno dizajnirani s bogatim zatravnjivanjem i pošumljavanjem kako bi divljač prepoznala ovo okruženje kao svoje prirodno stanište.
Projekt modernizacije i rekonstrukcije počinje od stanice Stara Pazova i podeljen je u pet poddeonica, svaka s različitim tehničkim karakteristikama i planiranim brzinama.
Ovaj obimni infrastrukturni projekat će značajno unaprediti železničku povezanost Srbije i Hrvatske, olakšavajući transport putnika i tereta između ovih zemalja.
Ova modernizacija pruge će olakšati trgovinu i promet između Srbije i ostatka Evrope, jer se deonica Stara Pazova-Ruma-Šid-državna granica Hrvatske povezuje sa prugom koja vodi ka Zagrebu, a brzina vožnje u Hrvatskoj je projektovana za brzine do 160 km/h. Ovo će značiti kontinuirani i brži saobraćaj između dve zemlje.
S obzirom na značaj ovog projekta, očekuje se da će privući pažnju i investicije, potencijalno otvarajući nova radna mesta i podržavajući ekonomski rast u ovom regionu.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.