Volvo ne menja stav: Zabranite prodaju novih benzinaca i dizelaša 2035.

Poziva Evropsku uniju da ostane pri svojoj odluci.

Volvo je bio među prvim “tradicionalnim” proizvođačima automobila koji je najavio postepeno odumiranje svojih motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Već početkom 2021. obećao je da će do kraja decenije preći na čisto električnu energiju. To se međutim neće dogoditi, ali Šveđani insistiraju da bi Evropa i dalje trebalo da zabrani prodaju novih automobila sa SUS motorima do 2035. godine.

Blumberg se dokopao deklaracije koju su potpisali Volvo i 49 drugih kompanija u kojima se poziva Evropska unija da ne menja cilj.

Prema rečima generalnog direktora Džima Rouana, najefikasnija mera koju automobilska industrija može da preduzme za smanjenje emisije štetnih gasova na Starom kontinentu je zabrana prodaje novih SUS automobila.

“Elektrifikacija je pojedinačno najveća akcija koju naša industrija može da preduzme kako bi smanjila svoj ugljenični otisak”.

Ostali proizvođači automobila odbili da potpišu deklaraciju

Volvo nije jedini proizvođač automobila među potpisnicima zajedničke deklaracije, jer Rivian takođe želi da se EU drži svog plana ukidanja novih automobila na benzin i dizel do sredine naredne decenije.

Blumberg ističe da su ostali proizvođači automobila odbili da potpišu deklaraciju, ali su to učinila neke druge velike kompanije, kao što su Uber i Ikea.

Tesla se ne spominje u izveštaju, iako baš kao i Rivian, prodaje samo električna vozila.

Evropska komisija želi da proizvođači automobila prestanu da prodaju automobile koji proizvode štetne emisije, tako da SUS motori nisu zabranjeni sami po sebi.

U teoriji, to ostavlja otvorena vrata za nova vozila koja pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem koji rade na sintetičko gorivo ili čak na vodonik.

Nemačka je zahtevala ovo izuzeće, a EK se obavezala da će ostaviti legalnim automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem koji koriste ugljenično neutralna goriva, a koji će opstati i posle 2035. godine.

U međuvremenu, Volvo je ukinuo jedan važan tip motora sa unutrašnjim sagorevanjem i obećao da ga više neće vraćeti u proizvodnju.

Krajem marta, poslednji dizel automobil švedskog brenda sišao je sa montažne trake.

Predviđa se da će do 2030. godine plug-in hibridi sa benzinskim motorima i čisto električni automobili činiti 90-100% ukupne prodaje kompanije.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.