Volvo napravio megabateriju: Može da napuni 20 električnih automobila dnevno

Brzi razvoj baterijskih tehnologija u eri električnih vozila mnoge podseća na eksplozivni rast računarskih procesora tokom 1990-ih.

Međutim, paralelno s tim postavlja se i pitanje: šta učiniti sa baterijama iz polovnih ili otpisanih električnih vozila?

Automobilska industrija već godinama traži rešenja – od otvaranja postrojenja za reciklažu baterija do projekata u kojima se korišćene EV baterije prenamenjuju za sisteme za skladištenje energije, piše Index.

Takvi sistemi su do sada bili specijalizovani i korišćeni gotovo isključivo unutar same auto-industrije, a ne kao proizvodi dostupni širem tržištu.

Ali, to se sada menja.

Volvo Energy, odeljenje unutar Volvo grupe (kamioni, autobusi), predstavio je novi proizvod pod nazivom PU500 – sistem za skladištenje energije zasnovan na baterijama (BESS).

U suštini, reč je o rešenju koje izgleda kao džinovska eksterna baterija za iPhone, ali dizajnirana za punjenje električnih kamiona i građevinskih mašina.

PU500 ima kapacitet između 450 i 540 kWh i može raditi potpuno nezavisno od električne mreže – na primer, na udaljenim gradilištima. Takođe se može povezati na mrežu radi sporijeg punjenja.

Foto: Volvo Energy

Opremljen je integrisanim DC punjačem snage 240 kW, što znači da može brzo puniti električna vozila ili napajati mobilne objekte poput kontejnera.

Ipak, primarno je zamišljen za punjenje teških građevinskih mašina i kamiona na lokacijama koje nemaju izgrađenu elektroenergetsku infrastrukturu.

„PU500 sa integrisanim CCS2 punjačem osmišljen je da radi sa svim markama električne opreme, kamiona i putničkih automobila“, rekao je Niklas Tulin, rukovodilac BESS ponude u kompaniji Volvo Energy.

Idealan za šumska gradilišta, hitne službe ili krizne situacije

Iako bi posedovanje ovakvog uređaja kod kuće bilo preterano, PU500 bi bio idealan za napajanje električnog bagera na gradilištu bez stabilnog priključka na mrežu.

U budućnosti, ovakav sistem mogao bi služiti i kao hitna energetska podrška za flote električnih vozila, poput onih koje koriste službe za spasavanje, kako bi se baterije mogle brzo napuniti u slučaju nestanka struje u njihovim bazama.

Volvo Energy navodi da jedan PU500 može napuniti do 20 električnih automobila dnevno ili jedan teški kamion za otprilike sat i po.

Foto: Volvo Energy

„PU500 je pouzdano, prilagodljivo i efikasno rešenje dizajnirano za potrebe firmi i industrije kojima je potreban fleksibilan izvor energije“, izjavila je Elizabet Larson, direktorka prodaje i usluga u kompaniji Volvo Energy.

Bolje rešenje od dizel generatora

Na gradilištima se trenutno za ovakve potrebe uglavnom koriste dizel agregati, ali oni nisu idealni za punjenje velikih kamiona jer ne mogu da proizvedu dovoljno energije u kratkom vremenskom periodu.

Tu BESS sa svojim punjačem od 240 kW ima ključnu prednost.

Jedini uslov? Biće potrebno mnogo više električnih građevinskih kamiona i mašina – a do toga, kako zaključuje Volvo, još će proći neko vreme.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: