Vojvodina ne staje, gradi se preko 300km novih puteva, najduži tunel u državi i 108km novih brzih pruga

SRBIJA – Srbija se gradi unazad deset godina, i do danas ima više od 445 kilometara završenih autoputeva. Samo tokom ove nedelje započeta je izgradnja oko 300 novih kilometara samo kroz Vojvodinu – takozvani „Osmeh Vojvodine“ i brza saobraćajnica Beograd-Zrenjanin-Novi Sad.
Građani vide rezultate u brojkama. Portal Vojvodina uživo napravio je kratak pregled investicija samo u Vojvodini, koristeći brojke i slike, koje govore više od 1000 reči.

 

Osmeh Vojvodine

Izgradnja autoputa od Sombora do Kikinde počela je juče, 13. decembra. Ova brza saobraćajnica prostiraće se od graničnih prelaza Bački Breg do Nakova i povezaće dve države sa kojima se Srbija graniči, Mađarsku na severozapadu i Rumuniju na istoku. Za izgradnju saobraćajnice država je izdvojila 100 miliona evra, a od većih gradova u Vojvodini spojiće Sombor, Vrbas, Bečej i Kikindu. Brza saobraćajnica bi trebala da bude dugačka 175 kilometara, a vrednost radova iznosiće oko 835 miliona evra.

Brza saobraćajnica Beograd – Zrenjanin

U utorak 12. decembra započeti su radovi na brzoj saobraćajnici Beograd – Zrenjanin – Novi Sad. ona će biti dugačka 105 km, a 36 km ovog autoputa direktno je vezano za Zrenjanin.

Na početku i završetku trase predviđene su čeone naplatne rampe, a duž trase i četiri odmorišta s pratećim sadržajima, dva parkinga i tri baze za održavanje puta. Predviđeno je i šest ukrštanja s državnim putevima, koja će se rešiti izgradnjom nadvožnjaka. Planirane su i pristupne saobraćajnice do petlji u samom gradu, Zrenjanin-Ečka i Zrenjanin-zapad, kako bi se saobraćaj iz grada izveo na autoput na najefikasniji način.

Od petlje Ečka biće 51 km do autoputa Beograd-Subotica, 44 km do autoputa od Beograda ka Šidu preko Fruškogorskog koridora, odakle će biti 21 km dužine autoputa do Rume.

Fruškogorkski koridor

Radovi na izgradnji Fruškogorskog koridora, koji će sa četiri trake povezati Novi Sad i Rumu, počeli su u maju 2021. godine, a kao najzahtevniji poduhvat u sklopu čitavog projekta izdvaja se probijanje tunela “Iriški venac” koji će sa svojih bezmalo 3,5 kilometra dužine biti najduži tunel u Srbiji. Radove izvodi kineska kompanija „Čajna road end bridž korporejšn“ (China Road and Bridge Corporation), a značaj projekta za Novi Sad, Irig i Rumu se ogleda u podatku da kroz tu deonicu dnevno prođe oko 900 kamiona i 10.000 vozila i spada u najopterećenije državne puteve u Srbiji.

Ukupna dužina Fruškogorskog koridora je 47.7 kilometara.

U perspektivi, ovaj putni pravac treba da omogući povezivanje Koridora 10 i Koridora 4 i stvaranje najkraće veze između Bosne i Rumunije. Fruškogorski koridor je deo putnog pravca Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica-granica sa BiH.

Mostovi kod Novog Sada

Četvrti most u Novom Sadu uveliko izranja iz Dunava. Gradnja je planirana na potezu od Bulevara Evrope, preko Kameničke Ade do obilaznice u Sremskoj Kamenici.

Most preko Dunava biće dužine 880 metara, pravougaonog poprečnog preseka. Širina ploče mosta na Dunavu iznosiće 29,4 metra i sastojaće se od četiri saobraćajne trake u oba pravca kao i biciklističkih i pešačkih staza na obe strane. Izvođač radova je „Čajna road end bridž korporejšn“ (China Road and Bridge Corporation).

Takozvani peti most u Novom Sadu već je dobio svoje obrise, što se vidi u videu, a zapravo je drugi po veličini infrastrukturni projektu na trasi Fruškogorskog koridora.

Šesti, železnički most gotovo je završen, i nalazi se na samom izlasku iz grada, i na sebi nosi konstrukciju brze pruge koja će uskoro spojiti Novi Sad i Suboticu.

Železnička infrastruktura

Brza pruga Beograd – Novi Sad – Subotica – Budimpešta

Marta meseca 2022. godine, puštena je u rad brza pruga od Beograda do Novog Sada, kada je po prvi put u Srbiji, brzi voz saobraćao 200km/h, i razdaljinu između dva (centra) grada prešao za svega 30 minuta.

Pruga do Novog Sada je duga 74,9 kilometara, a u toku su intenzivni radovi na deonici Novi Sad-Subotica-madjarska granica, u dužini 108 kilometara.

Izgradnja pruge Beograd – Budimpešta ukupno će koštati oko četiri milijarde evra. Ovo je najveći železnički projekat u jugoistočnoj Evropi koji je i deo železničkog Koridora 10, i deo je globalne inicijative „Pojas i put“, a izvođač radova je “Čajna rejlvej internešnl kompani” (CRIC).

U Vojvodini će biti rekonstruisano oko 400 kilometara pruga što će u mnogome pomoći privredi u ovom delu Vojvodine.

Beograd – Šid

Obnova pruge na relaciji Beograd – Šid, preko Rume, koja postaje i važno čvorište za drumski saobraćaj, značiće bolje povezivanje Srbije sa zapadnim evropskim zemljama, jer je to deo pruge Beograd – Zagreb – Ljubljana. U Rumi je nedavno kompletno obnovljena železnička stanica, kroz koju pored putnika ide i značajan deo kargo saobraćaja.

Pročitajte još: 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.