Program Su-57 podrazumeva projektovanje, proizvodnju i isporuku lovačkog aviona pete generacije ruskom vazduhoplovstvu. To će pomoći povećanju borbenog potencijala Vazduhoplovstva Ruske Federacije, dovesti proizvodnju aviona i srodne industrije na novi tehnološki nivo, dati podsticaj napretku istraživanja i obezbediti stabilno radno okruženje za preduzeća odbrambene industrije uključena u razvoj i proizvodnju.
Su-57 je poleteo na prvi let 29. januara 2010. godine u Komsomolsku na Amuru. Prvi letni model lovca i potpuni teren za testiranje na zemlji koji se koristi za testiranje opreme i sistema koji podržavaju program letnih ispitivanja isporučeni su u postrojenje za testiranje i razvoj letova JSC Suhoj DB u gradu Žukovski u blizini Moskve. Po završetku potrebnih sistemskih i komponentnih ispitivanja, uključujući ispitivanje čvrstoće na statičkom avionu, ispitivanje na zemlji probnog aviona i letačkog modela, 29. aprila 2010. godine počela su letačka ispitivanja aviona po programu preliminarnih ispitivanja.
Drugi letni model poleteo je na svoj prvi let na proizvodnom mestu Komsomolsk-na-Amuru (KnAAZ) 3. marta 2011. Nakon završetka fabričkih ispitivanja, uvršten je u program preliminarnog testiranja.
Treći letački model izveo je svoj prvi let 22. novembra 2011. godine. Nakon završetka kompleta pripremnih radova i preopremanja proširenim kompletom opreme na brodu, ušao je i u program preliminarnog testiranja.
Četvrti i peti letački model Su-57 stigli su na aerodrom Žukovski kod Moskve 17. januara 2013. i 20. novembra 2013. Avioni su sopstvenim pogonom stigli sa Dalekog istoka.
Dobra stabilnost i performanse upravljanja postignute su pri podzvučnim i nadzvučnim brzinama, na malim i velikim visinama i pri napadnim uglovima nakon zastoja. Testovi avionike su u toku. Borbeno punjenje gorivom i ispitivanje ponašanja aviona u različitim konfiguracijama su uspešno završeni.
Glavni ciljevi testiranja leta u trenutnoj fazi su testiranje režima rada borbenog sistema, povezivanje sa oružjem i upotreba oružja.
Su-57 se može pohvaliti nizom jedinstvenih karakteristika u poređenju sa lovcima prethodne generacije i kombinuje funkcije udarnog aviona i lovca. Ovaj avion pete generacije opremljen je potpuno novim setom duboko integrisane avionike sa visokim nivoom kontrolisane automatizacije i inteligentnom podrškom posadi. Ovo značajno smanjuje opterećenje pilota i omogućava pilotu da se koncentriše na taktiku. Avionika novog aviona omogućava razmenu podataka u realnom vremenu kako sa zemaljskim kontrolnim sistemima tako i unutar vazdušnih grupa, a takođe podržava i off-line rad.
Su-57 je jednosed, dvomotorni višenamenski lovac koji je razvio Suhoj. Dizajniran je za vazdušne borbe, kao i za kopnene i pomorske udare. Namenjen je da nasledi avione ranijih generacija kao što su MiG-29 i Su-27 ruske vojske.
Područje radarskog poprečnog preseka (RCS) Su-57 bi trebalo da bude trideset puta manje od one kod Su-27. Karakteristike smanjenja RCS-a su očiglednije u prednjoj polovini aviona, za razliku od američkih stelt dizajna kao što su F-22 Raptors ili F-35, verovatno kao rezultat smanjenja troškova. To bi moglo biti i zbog ruske doktrine upravljanja avionom u okviru prijateljskih integrisanih sistema PVO.
Su-57 je dizajniran da ima visoku izdržljivost i sposobnost manevrisanja u svim osovinama aviona. Opremljen je visoko integrisanim naprednim senzorskim sistemima koji omogućavaju istovremeno praćenje do 60 ciljeva pomoću šest ugrađenih radara.
Lovac može da nosi četiri rakete vazduh-vazduh srednjeg dometa K-77M sa AESA tragačem za borbu izvan vizuelnog dometa (BVR) koju koristi kao svoje primarno naoružanje; dve infracrvene rakete za navođenje K-74M2 kratkog dometa. Pored toga, letelica može da bude opremljena mnoštvom precizno vođenih bombi, raketa vazduh-zemlja, protivbrodskih raketa i krstarećih raketa
Borbeni avion ima autotop kalibra 30 mm, koji ima efikasan domet od 800 metara protiv vazdušnih ciljeva i 1800 metara protiv površinskih ciljeva.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.