Biznis priče, od podkasta do najvažnijeg preduzetničkog okupljanja u regionu. Na više od 6.000 kvadratnih metara Master hale Novosadskog sajma, 1.300 učesnika razmeniće svoje ideje, iskustva i planove za budućnost. Poslovi sklopljeni na predstojećoj konferenciji nedvosmisleno će ostaviti jasan trag na domaću privredu.
Upravo je ovaj događaj kruna višegodišnjeg rada Vladimira Stankovića i njegovih saradnika. U ekskluzivnom intervjuu koji je dao za naš portal, Stanković otkriva “biznis priče” koje se šapuću u društvu najuspešnijih srpskih preduzetnika. Novosadski restoran “Zak” bio je idealno mesto za razgovor o ovim temama.
Novi Sad sa nestrpljenjem iščekuje ovogodišnju konferenciju. Sve karte su prodate. Šta ste pripremili za brojnu publiku?
Prošlogodišnja konferencija je bila test projekat. Imali smo nameru da proverimo raspoloženje publike i da dokažemo sebi i javnosti da smo spremni za najveće preduzetničko okupljanje u regionu. Cela organizacija podignuta je na viši nivo, zbog čega su ovogodišnji kapaciteti čak 1.300 učesnika u 6.000 kvadratnih metara. Govornici nisu mogli da budu bolji- pozvali smo najuspešnije preduzetnike koje Srbija može da ponudi.
Zašto ste izabrali Novi Sad za domaćina konferencije?
Ukratko, zato što nije Beograd (smeh). Najveći broj naših učesnika dolaze iz glavnog grada. Kada se događaj organizuje u Beogradu, postoje svakodnevne obaveze koje im skreću pažnju. Važno je da svi učesnici daju sve od sebe, kako bismo uzvukli maksimum iz samog događaja. Konferencija nije samo prilika da nešto naučite, već i da podelite svoje mišljenje, iskustvo, kao i da upoznate druge uspešne ljude iz Srbije i regiona. Novi Sad ima infrastrukturu, kapacitet i naravno, svoj interes da bude domaćin. Popunili smo sve hotele. Dva dana, učesnici konferencije će boraviti i trošiti svoj novac koristeći proizvode i usluge lokalnih preduzetnika.
Zbog čega je važno za preduzetnike, naročito one na počecima svojih karijera, da budu deo događaja?
Konferencija je sabirni centar uspešnih. To je jedinstvena mogućnost da na jednom mestu upoznate ljude čije su ideje i biznisi generisali milione. Imali smo u vidu sve društvene grupe, pa je organizacija događaja prilagođena svakom džepu. Studenti i drugi pojedinci mogu kupiti “kartu” za prenos uživo, njena cena je simbolična u odnosu na novo znanje koje će steći. Mišljenja sam da cena događaja mora da bude prilagođena tako da osigura učešće najuspešnijih pojedinaca, što je publika prepoznala i pozdravila, budući da su sva mesta popunjena.
Spomenuli smo studente. Koji su bili najveći izazovi na Vašem razvojnom putu, uzimajući u obzir da su Vaši lični prvi preuzetnički koraci, napravljeni tokom studentskih dana?
Ljudi najčešće vide samo rezultat i dolaze do zaključka da je drugima put do uspeha bio lakši od njihovog. U trenutku kada sam doneo odluku da napravim neki format koji će nositi naziv “Biznis priče”, nisam imao ni elementarno znanje u vezi sa snimanjem, montažom, odnosno produkcijom podkasta. Moje prvo iskustvo sa podkastom završilo se neslavno. Kolege koje su bile zadužene za produkcijski deo nisu odradile svoj posao, a rezultat je bio video bez tona. Tako je, naš prvi video propao, a “Biznis priče” odložene su do daljnjeg. Kada su se utisci slegli, bogatiji za novo iskustvo, Jutjubu sam se vratio sa novim saradnicima, godinu dana nakon inicijalnog pokušaja. Drugi pokušaj je očigledno bio plodonosan, uzimajući u obzir popularnost koji “Biznis priče” sada uživaju.
Da li ste imali mentora i koliko je mentorstvo važno za lični i profesionalni napredak?
Od fakulteta imam mentore, bez njihovog učešća i zalaganja za studente, projekti na kojima smo tada radili bili bi nemogući. Nesebično su sa mnom podelili svoje kontakte i iskustva, tako da mogu sa sigurnošću da kažem, da je mentorstvo neophodno, kako biste izbegli teži i duži put. Upravo su moji mentori ujedno bili i prvi gosti podkasta Biznis priče, a sagovornici koji su usledili, došli su u podkast na osnovu njihovih poznanstava.
Koliko je bilo izazovno kontaktirati i dogovoriti učešće nekih od najuspešnijih ljudi u Srbiji?
Nekada su stvari mnogo jednostavnije nego što deluju. Ako ne pitate, nećete dobiti odgovor. Neke od najpoznatijih gostiju, kontaktirao sam na najprostiji način- porukom na Instagramu. Nisam imao šta da izgubim, srećom, upornost se isplatila. Ljudi su prepoznali i pozdravili što je jedan mlad momak pokazao hrabrost i trud. Zapravo, bili su prijatno iznenađeni činjenicom da se neko interesuje da ih na drugačiji način predstavi generacijama budućih preduzetnika.
Sa mnogim svojim gostima ostali ste u redovnom kontaktu. Rezultat toga je i novi format “Dan sa preduzetnikom”. Šta možete da nam kažete o ovom serijalu?
Ovaj format je nadmašio sva naša očekivanja. Nakon epizode sa Brankom Babićem broj pratilaca na Jutjubu porastao nam je za deset hiljada korisnika ove mreže. Produkcijski serijal je daleko zahtevniji od podkasta, ali kadrovi koje smo zabeležili vredni su svog vremena i novca koje smo investirali. Po prvi put, domaća javnost ima priliku da zaviri u sve detalje poslovnog i privatnog života naših gostiju. Sa Ostojom Mijailovićem, snimanje jednog dana, trajalo je zapravo tri, ali iz njegovih navika i svakodnevnih obaveza, svi imamo mnogo toga da naučimo. Poučno je videti količinu obaveza, napor, stres i brzinu njihove svakodnevice. Ali, s druge strane, intimnije možemo da doživimo i rezultate njihovog napornog rada.
Da li bismo u nekoj bliskoj budućnosti mogli da očekujemo “Dan sa Vladimirom Stankovićem?”
Dan sa Vladom… (smeh). Iz tog razloga je nastao naš drugi Jutjub kanal VladsDigital, koji ima za cilj da se publika bliže upozna sa stvarima koje se dešavaju iza kamere. Vlog je nešto što odlično prolazi, pa ne isključujem da ćemo snimiti i “Dan sa…” Vlada je već bio gost podkasta, a pratioci su na to odlično reagovali.
Šta je za Vas vrhunac rada ljudi okupljenih oko Biznis priča?
Neostvarena želja nam je da ugostimo uspešnog preduzetnika koji je svoje prve korake napravio inspirisan upravo epizodama našeg podkasta. Pokazali smo ljudima da je u Srbiji moguće zaraditi milion, a životne priče naših sagovornika, najbolje ilustruju količinu truda, discipline, motivisanosti, smelosti i odricanja koji su neophodni na putu ka uspehu. Ko pažljivo prati, kroz “Biznis priče” može da “uđe u glavu” naših gostiju. Način razmišljanja, ponašanja, odnosa prema porodici i poslu, savršeno prikazuju razliku između naših gostiju i drugih ljudi.
Konferencija “Biznis priče” biće održana 3. i 4. aprila u Master hali Novosadskog sajma. Više o programu konferencije i govornicima pročitajte OVDE.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.