VOJVODINA – Modernizacija i izgradnja dvokolosečne otvorene pruge Stara Pazova – Novi Sad dužine 40,4 kilometra, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta „Čortanovci“, deo su projekta izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte.
Ove radove izvodi ruska kompanija RŽD Internešnl. Tunel i vijadukt „Čortanovci“, koji se nalaze na pruzi Stara Pazova – Novi Sad, jedno su od najvećih investicionih i infrastrukturnih gradilišta u ovom delu Evrope. Grade se dve tunelske cevi, svaka sa po jednim kolosekom, dužine od po 1,2 kilometra. Vijadukt će biti dužine 2,9 kilometra i nosiće ga 59 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara.
Vijadukt je lociran neposredno uz desnu obalu Dunava i sastoji se iz dve konstrukcije. Početak vijadukta vezan je galerijom za izlaz iz tunela. Ostala konstrukcija podeljena je na pet segmenata.
Kompleks u Čortanovcima se sastoji od tunela sa dve tunelske cevi ukupne dužine 2.240 metara (1150 m i 1090 m), kao i dve konstrukcije vijadukta ukupne dužine 5.931 metara (2936 m i 2995 m).
Kao i kod autoputeva u drumskom saobraćaju, brze pruge su potpuno nezavisni koridori, bez ukrštanja sa drugim vidovima saobraćaja, minimalnim usponima i širokim radijusima krivina. Zbog toga, pored kompleksa u Čortanovcima, na trasi deonice Stara Pazova-Novi Sad gradi se još dva manja vijadukta i dve galerije, devet podvožnjaka, dva nadvožnjaka, četiri mosta, tri pešačko-biciklistička pothodnika i četiri stanična pothodnika. Trasa pruge Stara Pazova-Novi Sad je ukupne dužine od 40,44 km. Dužina trase pruge bez mostova i tunela iznosi 34,16 km, odnosno dužina mostova i tunela iznosi 5,80 km ili 17 % trase.
Dvokolosečna pruga projektovana je sa tehničkim parametrima za sledeće brzine: 200 km/h na delu Stara Pazova-Karlovački Vinogradi, 160 km/h na delu Karlovački Vinogradi – Petrovaradin i 100 km/h na delu Petrovaradin-Novi Sad.