Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić istakao je, dan posle puštanja u saobraćaj deonice Novi Beograd – Surčin, da je za dalji ravnomerni razvoj zemlje neophodno saobraćajno povezivanje.
Vesić je najavio da će sutra boraviti u poseti Sloveniji, gde će sa koleginicom Alenkom Bratušek razgovarati o rekonstrukciji pruge od Beograda, preko Zagreba do Ljubljane i Beča i uspostavljanja brzog voza.
Deonica auto-puta „Miloš Veliki“, od Novog Beograda do Surčina juče je otvorena i sinoć su tuda prošla prva vozila, a Vesić za RTS napominje da će taj put značiti svima koji idu ka Čačku i Požegi, ili iz tog pravca dolaze u Beograd, budući da skraćuje ulazak u glavni grad za oko 10 kilometara i rasterećuje autoput Beograd – Šid.
„To je sada najbrži način da, preko Surčina, dođete do Novog Beograda, do Vojvođanske ulice, a da ne morate da izlazite na auto-put Beograd – Šid i da idete na petlju Dobanovci. Kada je građen autoput ’Miloš Veliki’, ja sam obavljao funkciju u gradu, i tražio sam da se izgradi ova deonica, i drago mi je što je ona završena sada kada sam ministar nadležan za saobraćaj“, rekao je Vesić.
Podsetio je da je planirano da se u tom delu grada, izgradi nacionalni stadion, i novi Sajam, što pokazuje da će to biti pravac u kojem će se Beograd ubuduće razvijati.
Najavio je i proširenje kružnog toka na Novom Beogradu, kao i izgradnju petlje Jakovo, ka kojoj gravitira 30.000 – 40.000 ljudi.
Ministar je ponovio i da se završetak obilaznice oko Beograda, do Bubanj potoka očekuje tokom juna, što će u značajnoj meri rasteretiri „Gazelu“, jer tranzitni saobraćaj više neće ići kroz centar prestonice.
Vesić je istakao i da je počelo projektovanje posledenje deonice obilaznice, od Bubanj potoka do Pančeva, koja je zahtevna i obuhvatiće gradnju dva tunela, petlju Boleč, drumsko-železnički most na Dunavu.
„Time će kompletna obilaznica biti završena i svi koji dolaze iz Banata moći će direktno da se uključe na autoput, kod Bubanj potoka, bez prolaska kroz Beograd, a i sav tranzitni železnički saobraćaj biće izmešten iz glavnog grada“, rekao je ministar.
„Počeli smo projektovanje, to radi CIP, radi se intenzivno na terenu, sledi eksproprijacija i očekujemo da budemo spremni sledećeg proleća da tražimo partnera i krenemo u ugovaranje i te deonice“, rekao je Vesić i podsetio da je gradnja obilaznice počela 1991. godine.
U tom smislu, istakao je značaj infrastrukturnog povezivanja zemlje, na čemu insistira predsednik Srbije Aleksandar Vučić, jer je izgradnja puteva ono što privlači investicije, a to znači nova radna mesta i veći životni standard građana.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.