SRBIJA – Vlada Srbije na današnjoj sednici, po prvi put je kategorisala “brze saobraćajnice” kao moto-put sa plavom oznakom M, izjavio je ministar ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
“Moto-put uveli smo kao posebnu kategoriju sa oznakom M imajući u vidu da se oni po svojim tehničkim karakteristikama razlikuju od do sada kategorisanih državnih puteva, jer imaju dve fizički odvojene kolovozne trake sa po najmanje dve saobraćajne trake za svaki smer”, rekao je on.
Vesić je naglasio da je iz tog razloga predložio, a Vlada Srbije usvojila Uredbu o dopuni Uredbe o kriterijumima za kategorizaciju javnih puteva, u kojoj će se uvesti kriterijumi za kategorizaciju moto-put.
Prema njegovim rečima, izmena Uredbe i nova kategorizacija državnih puteva značajno će uticati na povećanje bezbednosti saobraćaja i učesnika u saobraćaju, omogućavajući korisnicima puta da prepoznaju kategoriju puta na kojoj se nalaze i na osnovu toga prilagode svoje ponašanje, način upravljanja motornim vozilom i brzinu kretanja.
On je naglasio i da je krajnji cilj smanjenje saobraćajnih nezgoda i umanjenje posledica istih. Ministar je podsetio da je u Srbiji na moto-putu najviša dozvoljena brzina motornih vozila 100 kilometara na sat.
Vesić je dodao da će i bivši auto-put kroz Beograd od petlje Dobanovci do petlje Bubanj potok koji je izgradnjom obilaznice oko Beograda izgubio status auto-puta sada postati motoput sa oznakom M 11.
“Kako drugačije da se zove moto-put kroz Beograd nego sa brojem 11 prema telefonskom pozivnom znaku i poštanskom broju za Beograd”, objasnio je on zašto će moto-put kroz Beograd biti kategorisana kao M11.
Ministar je podsetio i da se poslednjih deset godina uz auto-puteve grade ili je planirano da se gradi više brzih saobraćajnica i da su to “dvotračni putevi namenjeni za motorni saobraćaj”.
“To su moto-put kao što je put Iverak-Lajkovac koji je u izgradnji ali i put Osmeh Srbije čija je izgradnja ugovorena od državne granice sa Mađarskom – Sombor – Kula – Vrbas – Srbobran – Novi Bečej – Kikinda – Srpska Crnja – državna granica sa Rumunijom kao i put veza sa državnim putem A6 (petlja Kać) – Novi Sad – Irig Ruma”, kazao je Vesić.
To su, kako je dodao i put Šabac – Loznica – državna granica sa Bosnom i Hercegovinom (granični prelaz Trbušnica), veza sa državnim putem A1 (petlja Požarevac) – Požarevac – Veliko Gradište – Golubac – Donji Milanovac – Brza Palanka, kao i Mali Požarevac – Mladenovac Aranđelovac i put Kraljevo – Raška – Novi Pazar – Duga Poljana Sjenica.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.