BEOGRAD – Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je danas da će Moravski koridor biti završen do kraja 2025. godine, kao i da je reč o veoma važnoj saobraćajnici koja je značajna za više od pola miliona građana.
Vesić je, odgovarajući na pitanje poslanika Socijaldemokratske partije Srbije Branimira Jovanovića Ćute, rekao da će na Moravskom koridoru do kraja ove godine biti završena deonica od Koševa do Vrnjačke banje, do 1. juna sledeće godine od Preljine do Adrana, a do kraja sledeće godine i poslednja deonica od Kraljeva do Vrnjačke banje. On je rekao da je planirano da se ove godine radi samo do Trstenika, ali i od Preljine do Adrana, te da je bilo protesta, ali da je sada sve rešeno i omogućeno je izvođaču da radi.
“Radimo punom parom taj deo od Preljine do Adrana i očekujem da ga završimo do 1. juna, sa petljom Mrčajevci i skoro ćemo spojiti Kraljevo”, rekao je Vesić. On je izrazio uverenje da će deonica od Vrnjačke banje do Adrana biti završena do kraja naredne godine.
“Završićemo kompletan auto-put od 112 kilometara, da spojimo auto-put Beograd – Niš i ‘Miloš Veliki’. To je jedna od naših najvažnijih saobraćajnica”, naglasio je Vesić.
On je podsetio da se gradi “Osmeh Vojvodine”, kao i auto-put kroz Banat, dok je u planu gradnja brze saobraćajnice prema Vršcu, koja se projektuje. „Ostaje da se pokrije Šumadija. Zato je važna brza saobraćajnica ‘Karađorđe’, koja će spojiti Mladenovac, Topolu, Aranđelovac i Lazarevac. Time ćemo premrežiti Šumadiju i omogućiti da ljudi žive i rade u svom kraju, privući nove investicije i razvoj turizma”, ukazao je ministar. Vesić je naveo da se i brza saobraćajnica Kraljevo-Novi Pazar tek projektuje, te da će projektovanje biti završeno u drugoj polovini 2026. godine. “Tada će početak i dinamika radova zavisiti od sredstava”, rekao je Vesić.
Ministar je ukazao da je ta brza saobraćajnica važna jer će povezati i Rašku – biće duga ukupno 94,7 kilometara – 83,4 kilometara između Kraljeva i Novog Pazara, i dodatnih 11,3 kilometara do Jarinja. “Ta brza saobraćajnica će biti važna za naše sunarodnike sa severa Kosova i Metohije, jer će od administrativnih prelaza imati put ka svim mestima u Srbiji”, rekao je Vesić.
On je naveo je da će uključenje na novu brzu saobraćajnicu Kraljevo-Novi Pazar biti na petlji Adrani, ali da ona većim delom neće ići trasom postojećeg puta. Vesić je najavio da će, nakon projektovanja tog puta, biti organizovana prezentacija u Novom Pazaru i Raški, kako bi se u svim mesnim zajednicama upoznali sa tim gde će prolaziti novi put. “Time ćemo našu dolinu Ibra, srpsku kraljevsku dolinu, potpuno otvoriti i omogućiti da ljudi vide šta tamo imamo… Tamo su Žiča, Studenica, Deževa, Petrova crkva, Gradac, Stara i Nova Pavlica… Zato je, uz razvoj tog kraja, važno što će naša istorija postati dostupna svima”, ukazao je Vesić.
Dodao je i da se sa EU privodi kraju projektovanje obnove pruge Stalać-Kraljevo-Rudnica, koja će biti nastavljena i do Novog Pazara, a najavio je i izgradnju dugo obećavane obilaznice oko Novog Pazara. “Kada bude završeno projektovanje puta Kraljevo-Novi Pazar, u drugoj polovini 2026. godine ćemo biti spremni da vidimo sa Ministarstvom finansija kada ćemo imati sredstva da to radimo. To će značiti život za taj kraj”, naglasio je Vesić. Na pitanje kada će biti dovršeno još osam kilometara puta od Vrnjačke Banje prema Goču, Vesić je rekao da je država uradila obnovljeni deo, ali da obnova i druge deonice nisu u planu ove godine.
“Vrnjačka Banja dobija izlaz na auto-put, moramo malo da rasporedimo. Zahteva ima mnogo, to neće biti rađeno ove godine, a sledeće ćemo razgovarati. Važno je da Goč bude dobro povezan zbog turizma, radiće se i gondola iz Banje. Najveći deo puta je urađen” dodao je Vesić. Na pitanje da li država može da podrži radove na kružnom toku u Kraljevu, kojim bi se rasteretile saobraćajne gužve u tom gradu, ministar je rekao da može, ali da to nije fer. “Država je uradila mnogo lokalnih puteva. Znam da lokalne samouprave nemaju uvek dovoljno sredstava, ali država ulaže mnogo u lokalne saobraćajnice. Sledeće godine predviđeno je da se izdvoji za obnovu 2.000 kilometara lokalnih puteva, što može da se uradi za 200-250 miliona evra. Toliko se nikad nije radilo lokalnih puteva u Srbiji.
A, opštine bi morale da urade atarske puteve, jer ne može za sve da se čeka vlada” rekao je Vesić i dodao da ima opština koje to usprešno rade, poput Šapca.