Dacia ima sjajne rezultate – na evropskom tržištu marka je po prodaji skoro dostigla matični Renault i drži 3,6% udela.
Ovo ne čudi jer vozila rumunske marke nisu samo jeftina, već su i praktična, izdržljiva i nude vrlo veliku vrednost za novac. To dokazuje i novi Duster, ali i nedavno predstavljeni Bigster, prvi model brenda iz C segmenta.
Dacia Bigster je dugačka 4.570 cm, ali pripada kompaktnoj klasi, odnosno takozvanom C-segmentu, popularno zvanom i “Golf” klasa, u kojoj Dacia namerava da nastavi sa napadom na tržište.
Postoji prilično veliki jaz između Sandera i Dustera, kako po pitanju dimenzija, tako i po pitanju cene, pa se ovde otvara prostor za novi model – uz to, i sam Renault je već dao naslutiti da bi naslednik zastarelog Megane modela sa SUS modelima mogla biti neka nova Dacia.
Na nedavnom lansiranju Bigstera, Dacia je saopštila: “Kao što je najavljeno u strateškom planu ‘Renaulution’ u januaru 2021, Dacia je na putu osvajanja C segmenta. Dacia je već vodeća evropska marka u B segmentu i sa Bigsterom ulazi u C-SUV segment”.
O kakvim se automobilima radi, pokušali su da otkriju novinari britanskog Autocara u razgovoru sa direktorom Dacije Denisom Le Votom. Prema njegovim rečima, među novim modelima bi mogao biti karavan, ali još nije hteo da otkrije ništa konkretno.
Modularna CMF-B arhitektura Grupe Renault, koja omogućava dužinu do oko 4,6 metara, bila bi osnova za te modele. Takođe bi se verovatno koristili hibridni pogoni i blagi hibridni pogoni kao u Dusteru i Bigsteru, ali i pogon na gas koji je vrlo uspešna posebnost Dacije.
Le Vot je pomenuo i moguću izvodljivost malog gradskog automobila temeljenog na novom električnom Twingu. Izvršni direktor je naznačio da u prošlosti nisu nudili ništa benzinsko ispod Sandera jer “jednačina klasičnog A-segmenta sa SUS motorima zapravo ne funkcioniše” jer su profitne marže preniske.
Veća skalabilnost i veće količine nove platforme Twinga mogle bi dodatno da smanje cenu. Ciljana je početna cena od 20.000 evra za novi Twingo koji će se proizvoditi u Sloveniji od 2026, a Dacia u toj varijanti mogla bi da zameni Spring koji se zapravo uvozi iz Kine.