SRBIJA – Kako bi se rešio problem sumnjivih i lažnih rezervacija smeštaja, ali i povećala konkurentnost, vlasnicima objekata za izdavanje biće omogućeno uvođenje bezgotovinskog plaćanja.
Na Sajmu turizma u Beogradu juče je predstavljena ova nova finansijska usluga koja će fizičkim licima omogućiti bezgotovinsku naplatu smeštaja u kategorisanim objektima koji se oglašavaju preko platformi poput Booking-a.
Ova nova usluga omogućiće fizičkim licima da gostima ponude plaćanje karticama, što do sada nije bio slučaj. Uslov je da je reč o registrovanim objektima za izdavanje smeštaja.
– Jedan nezadovoljan gost u Srbiji, kao novoj destinaciji može da pošalje lošu reklamu, a to nam na treba u trenutku kada turizam beleži ovako dobre rezultate – rekao je Danijel Nikolić, generalni sekretar Vlade Srbije.
Dunja Đenić, pomoćnik ministra za sektor turizma i turističke inspekcije navela je da je digitalizacija u turizmu važna, a to je pokazao i sistem e-turista koji je počeo sa radom 2020. i koji je objedinio sve podatke o ugostiteljima u Srbiji. Dodala je da imamo 16.000 registrovanih ugostitelja koji posluju po zakonu i da je nova usluga i instrument plaćanja nešto što će im omogućiti da upotpune svoju uslugu, da se bolje promovišu i da postanu konkurentniji na tržištu.
Ono što nedostaje vlasnicima smeštaja je mogućnost bezgotovinskog plaćanja, jer kako raste konkurencija povećava se i broj lažnih rezervacija. Dovoljno je da neko rezerviše smeštaj sa lažnog naloga, da se ne pojavi na destinaciji, a vlasnik, pa ni posrednik poput Booking-a nema mogućnost da naplati penale. Vlasnicima ostaje samo da podnose privatne tužbe, a i to zavisi od toga da li je vlasnik rezervacije uopšte ostavio validne podatke.
Kako su objasnili predstavnici Narodne banke Srbije, izdato je 10,5 miliona platnih kartica, a samo u prva tri meseca prošle godine zabeleženo je 315 miliona transakcija. U istom periodu je registrovano 32 miliona transakcija karticama koje su izdate u inostranstvu.
Kako su objasnili, naša zemlja ima razvijen kartičarski sistem i infrastrukturu koja omogućava da se ova usluga omogući svima kojima je u poslovanju neophodno bezgotovinsko plaćanje. Govoreći o prednostima koje ovaj vid plaćanja donosi, iz NBS kažu da je to sigurno i rast poverenja gostiju da je objekat registrovan i pouzdan.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.