Uskoro početak izgradnje petog mosta preko Dunava

NOVI SAD – Nakon prošlogodišnjeg početka bušenja tunela od 3,5 kilometra ispod Iriškog venca, uskoro počinje izgradnja drugog velikog infrastrukturnog objekta, mosta dugog 1.765 metara, na trasi Fruškogorskog koridora kao brze saobraćajnice sa četiri saobraćajne trake od 47,7 kilometara koja će povezati Novi Sad i Rumu, kao i sadašnje i najavljene auto-puteve Beograd-Subotica, Beograd-Zagreb, Novi Sad-Zrenjanin-Beograd i Ruma-Šabac.

Fruškogorski koridor, kojeg gradi, kao i most između Novog Sada i Sremske Kamenice, kineska kompanija „China Bridge and Road Construction“ (CRBC), koštaće 606 miliona evra, a prema najoptimističnijim najavama, trebalo bi da bude završen za dve godine.

Što se tiče samog mosta, on će, u gradskim okvirima, služiti kao deo obilaznice oko Petrovaradina, te će preko njega ići sav teretni saobraćaj sa istoka i severa prema Sremu i dalje ka zapadnoj Srbiji i Bosni i Hercegovini, ukoliko mu odredište nije sam Novi Sad. Ukoliko je to slučaj, teretnjaci će se usmeravati na drumsko-železnički most, popularni „Žeželj“.

Što se tiče samih pripremnih radova, oni obuhvataju izgradnju severnog i južnog kraka pomoćnog mosta od čelične konstrukcije, koji će, kao i u slučaju izgradnje mosta u produžetku Bulevara Evrope, služiti za izlivanje betonskih stubova budućeg mosta. Severni krak će biti dug 278,74 metara i, kao i južni, koji je dužine 355 metara, biće postavljen uzvodno od budućeg mosta.

Foto; Gradske info

Radovi će koštati skoro 80 miliona dinara bez PDV-a, a sama privremena dozvola ima rok važnosti od šest meseci. Prema mišljenju Ministarstva zaštite životne sredine, za ove radove nije potrebna studija procene uticaja na životnu sredinu.

Fruškogorski koridor, osim toga što će zaštiti Nacionalni park „Fruška gora“ od teretnog i ostalog motornog saobraćaja, to bi trebalo da uradi i sa Novim Sadom. Na teritoriji grada, ova saobraćajnica će služiti kao tranzit za teretna vozila, koja bi onda Dunav prelazila na budućem mostu na Tekijama, a odatle bi kroz tunel izbijala na Alibegovac, potom na Mišeluk i dalje ka Vencu i Irigu. Most na Tekijama biće spojen i sa obilaznicom oko Petrovaradina, koja bi trebalo da ide pored „Pobede“, i koja vodi na novi drumsko-železnički most.

Kako je pojašnjeno kada je počelo probijanje tunela na Iriškom vencu, od Kovilja, od pumpe „Minut“, pređemo mostom do Petrovaradina, s leve strane će nam ostati crkva na Tekijama. Tu već možemo obići Petrovaradin, ići desno na Žeželjev most, obilaznicom oko Petrovaradina. Znači kamioni neće više ići kroz Petrovaradin.

Od te tačke jedan mali tunel vodiće na Mišeluk, odatle na ovu trasu. Kod motela „Sunce“ na Paragovu, pak, biće izgrađena veza sa obilaznicom oko Sremske Kamenice te planiranim mostom preko Dunava u nastavku Bulevara Evrope. Zatim kroz ova dva tunela, dužine 3,5 kilometra saobraćaj obilazi Irig, dolazi do Rume. Na kraju Iriga nalaziće se mala petlja koja će odvoditi saobraćaj prema Vrdniku, zbog razvoja turizma. I tako sve do naplatne rampe „Ruma“.

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.