NOVI SAD – Uoči puštanja u saobraćaj brze pruge od Beograda do Novog Sada, stanična zgrada železničke stanice u Novom Sadu delimično je preuređena, kada je ugrađen lift koji spaja hol i perone stanice, a urađeni su i sadržaji za decu, čekaonica na prvom spratu, fasada prema peronima i prostor ispred stanične zgrade.
To je bila samo prva faza sređivanja ove stanične zgrade, čiji je centralni hol sa šalter salom u međuvremenu zatvoren za putnike, a oni su preusmereni u manji, bočni hol stanice gde su otvoreni privremeni šalteri i koridor za protok putnika u dolasku i odlasku. U centralni hol uselili su se majstori kada su krenuli i znatno ozbiljniji građevinski radovi u staničnoj zgradi, u odnosu na prvu fazu radova.
Radovi druge faze rekonstrukcije železničke stanice Novi Sad se odvijaju u sklopu projekta izgradnje brze pruge između Novog Sada i Subotice, za brzinu vozova od 200 kilometara na sat, podsećaju iz Infrastrukture železnice Srbije.
– Ovi radovi obuhvataju završetak zamene mermernih površina na kompletnoj staničnoj zgradi, završetak izolatorskih radova na ploči stanične zgrade, kao i završetak svih kolosečnih kapaciteta u stanici Novi Sad. Radovima druge faze rekonstrukcije obuhvaćena je i zamena kompletne stolarije u staničnoj zgradi, kao i uređenje šalterskih prostorija, a ovi poslovi su u završnoj fazi. U staničnom vestibilu izgrađena je i galerija i u toku je postavljanje staklene ograde, a izvode se i radovi na zameni mermernih površina u kompletnom vestibilu – preciziraju u Infrastrukturi.
U staničnim čekaonicama, kako dodaju, u toku je zamena mermera, kao i elektro i termo-tehnički radovi.
– Kada radovi u unutrašnjosti stanične zgrade kompletno budu završeni, počeće i parterno uređenje prostora ispred železničke stanice Novi Sad. Bilo je neophodno izmestiti šaltere putničkih blagajni, čekaonice, toalete da bi se ovi radovi mogli izvoditi. Ovo izmeštanje je izvedeno u malom holu koji je opremljen sa četiri šaltera putničkih blagajni, čekaonicama i toaletom, a stanična zgrada podhodnikom je povezana sa svim peronima, tako da se putnici usmeravaju ka vozovima – naglašavaju u Infrastrukturi.
Rekonstrukcijom stanice Novi Sad, kako su saopštili iz ovog preduzeća, obuhvaćeni su i radovi u tehničkim prostorijama – Centru za daljinsko upravljanje, Telekomandi, prostorijama otpravnika vozova, relejnim i TK prostorijama, kao i u drugim tehničkim prostorijama. Svi radovi u stanici Novi Sad su u završnoj fazi i planirano je da narednih meseci budu u potpunosti okončani, navode u Infrastrukturi.
Radove izvodi konzorcijum Kineskih železnica, u okviru izgradnje brze pruge Novi Sad – Subotica za 200 kilometara na sat.
Kada je reč o puštanju u saobraćaj deonice brze pruge od Novog Sada do Subotice, iz države je nedavno najavljeno da će radovi biti završeni do kraja leta, a da će saobraćaj biti uspostavljen do kraja godine. Prva deonice brze pruge od Beograda do Novog Sada u saobraćaj je puštena u martu 2022. godine.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.