BEOGRAD – Vlada Srbije donela je Uredbu o utvrđivanju Prostornog plana područja posebne namene za infrastrukturni koridor brze saobraćajnice IB reda od Ostružnice do Obrenovca.
Obuhvat Prostornog plana iznosi 6,86 hektara, dok je dužina planirane deonice 14,44 kilometra. Trasa se proteže kroz teritorije gradskih opština Čukarica, Obrenovac i Surčin, uključujući naselja Ostružnica i Umka, kao i katastarske opštine Mala Moštanica, Barič, Mislođin i Boljevci.
Nosilac izrade plana je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, dok je stručni obrađivač Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije, u saradnji sa Institutom za puteve, koji je izradio Idejni projekat brze saobraćajnice, piše eKapija.
Planirana trasa počinje kod postojeće petlje Ostružnica na južnoj obilaznici Beograda (deo Koridora X), nastavlja se duž postojećeg puta uz planirano proširenje sa desne strane, do raskrsnice sa tzv. starim Obrenovačkim putem.
Zatim se trasa pruža desnom obalom Save kroz naselje Umka, gde su predviđeni značajni radovi na regulaciji reke, izgradnji nasipa i stabilizaciji klizišta.
Kod naselja Barič trasa se odvaja od rečne obale i nastavlja kroz industrijsku zonu, sve do denivelisane raskrsnice i petlje Obrenovac na državnom putu IA reda E-763.
Brza saobraćajnica biće projektovana za računsku brzinu od 100 km/h i imaće dve fizički odvojene kolovozne trake, svaka sa po dve saobraćajne trake širine najmanje 3,5 metara.
Na trasi je planirana izgradnja osam mostova i tri petlje.
Polupetlja Pećani na km 4+950 omogućiće povezivanje sa lokalnom saobraćajnom mrežom, naseljima Pećani, Velika Moštanica, Sremčica, kao i sa starim Obrenovačkim putem i državnim putem IIb reda broj 343.
Petlja Umka na km 6+450 povezaće novu saobraćajnicu sa nastavkom državnog puta IB reda broj 26 i putem IIb reda broj 343.
Petlja Barič na km 13+500 povezuje se sa državnim putem IA reda E-763 (preko postojeće petlje „Obrenovac“), putem IB reda broj 26 i industrijskom zonom Bariča.
Pored ovoga, planirano je i devet denivelisanih ukrštanja – tri nadvožnjaka i šest podvožnjaka – kako bi se omogućilo neometano odvijanje saobraćaja duž cele trase.