U novosadskoj Radnoj zoni Sever 1 planira se pristan na Kanalu DTD

NOVI SAD – Plan detaljne regulacije radne zone Sever I u Novom Sadu obuhvata deo građevinskog područja u severozapadnom delu grada – severno od Kanala DTD, između ulica Profesora Grčića, Mileve Simić i Klisanskog puta na istoku, Primorske ulice na jugu, železničke pruge na jugozapadu, planirane magistrale na severozapadu i produžetka Ulice Paje Radosavljevića na severu.

Prostor preseca autoput E-75, a osnovnu saobraćajnu mrežu čine i Ulica Kornelija Stankovića, Sentandrejski put, Put Novosadskog partizanskog odreda i Industrijska ulica.

Prostor radne zone može se podeliti na dve prostorne celine – zapadnu i istočnu. Zapadnu celinu čini veći i manje izgrađen prostor zapadno od gradske magistrale, a istočnu celinu prostor istočno od gradske magistrale, koji sadrži
osim kapaciteta za radnu zonu i površine za porodično stanovanje.

Od ukupne površine ove radne zone, približno 112 ha čine realizovani kompleksi, a približno 130 ha čine slobodne
površine (oko 54%).

Pretežna namena prostora je poslovanje u radnim zonama sekundarnih i tercijarnih delatnosti. Planirani su, ili već postoje, infrastrukturni kompleksi iz oblasti energetske infrastrukture i hidrotehnike, a zelenilo na prostoru Plana je zastupljeno u funkciji zaštite.

Sekundarne delatnosti obuhvataju: industriju, građevinarstvo i proizvodno zanatstvo. Pod pojmom tercijarne delatnosti podrazumevaju se sadržaji iz oblasti trgovine, ugostiteljstva, uslužnog zanatstva, saobraćaja i komunalnih delatnosti. Namena sekundarnih i tercijarnih delatnosti podrazumeva i različite privredne sadržaje iz oblasti trgovine na veliko i trgovine na malo, građevinarstva, saobraćaja i veza, i prerađivačke industrije koja će koristiti savremenu tehnologiju za svoje tehnološke procese.

U zoni kanala DTD planira se pristan na kojem će se vršiti pretovar robe. Duž kanala laniran je industrijski kolosek koji je veza od novosadskog železničkog čvora do radne zone Sever III – Luka Novi Sad i lučko područje.

Na parcelama uz Klisanski put planira se porodično stanovanje sa delatnostima koje ne ugrožavaju stanovanje.

Značajne javne zelene površine nisu planirane na prostoru ove radne zone, ali su postojeći poslovni kompleksi bogato ozelenjeni.

Planira se raskrsnica gradske magistrale sa planiranim produžetkom Ulice Paje Radosavljevića. Planira se raskrsnica, tj. veza planiranog Državnog puta IB-12 i planiranog produžetka Ulice Paje Radosavljevića. Realizacijom produžetka Primorske ulice ostvariće se veza sa naseljem Rumenka, tako da će Primorska ulica predstavljati novi uvodno-izvodni pravac grada.

Parkiranje vozila planira se u okviru pojedinačnih kompleksa i u okviru ulica i javnih površina, a u skladu sa potrebama i prostornim mogućnostima. Postoji mogućnost da se u okviru saobraćajne petlje gradske magistrale koja vodi do Državnog puta A1 (E-75) oforme parkirališta ispod drumskog objekta.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.