U borbi protiv sajber pretnji: Microsoft svake sekunde blokira 7.000 napada na lozinke

Lozinke polako odlaze u prošlost, a Microsoft, zajedno sa drugim tehnološkim gigantima, uvodi “passkey” tehnologiju koja obećava bržu, jednostavniju i bezbedniju autentifikaciju korisnika.

Prema informacijama objavljenim na zvaničnom blogu Microsofta, era lozinki se bliži svom kraju.

Kompanija je započela ambicioznu misiju – da uveri više od milijardu korisnika da prihvate “passkey” tehnologiju kao novu normu za prijavljivanje na servise.

U borbi protiv sve učestalijih sajber napada, Microsoft je u maju 2024. godine predstavio mogućnost bezbednog prijavljivanja putem “passkey” sistema na popularne platforme poput Xboxa, Microsoft 365 i Copilota. Statistika je zabrinjavajuća – fišing napadi su povećani za čak 146% u odnosu na prethodnu godinu, što dodatno ukazuje na potrebu za modernijim i sigurnijim rešenjima.

“Passkey” tehnologija omogućava korisnicima prijavu pomoću otiska prsta, prepoznavanja lica ili PIN-a, čime se eliminiše potreba za pamćenjem lozinki i unosom jednokratnih kodova. Iz kompanije poručuju: “Naš krajnji cilj je da potpuno uklonimo lozinke i omogućimo samo akreditive otporne na phishing napade.”

Brža i pouzdanija prijava

Podaci pokazuju da je prijava pomoću “passkey” rešenja tri puta brža od tradicionalne lozinke i osam puta efikasnija od kombinacije lozinke i višefaktorske autentifikacije. Stopa uspeha kod ove tehnologije dostiže čak 98%, dok se kod standardnih lozinki taj procenat zaustavlja na svega 32%. Pored toga, 99% korisnika koji započnu registraciju za “passkey” uspešno završe proces.

Globalni trend u tehnološkom svetu

Pored Microsofta, i druge tehnološke kompanije prelaze na ovu tehnologiju. Amazon je prijavio da je na njegovim platformama kreirano 175 miliona bezbednih ključeva za prijavu. Sony Interactive Entertainment je zabeležio da korisnici “passkey” rešenja 24% brže pristupaju mrežnim aplikacijama, dok je 88 odsto onih koji su upoznati s prednostima odmah počelo da koristi ovu tehnologiju.

U poslovnom svetu kompanije poput Hyatta, IBM-a, Targeta i TikToka šire opcije autentifikacije kroz “passkey”. Sličan uspeh zabeležen je i u sektoru e-trgovine – Mercari je objavio da je stopa uspešnosti prijava povećana na 82,5%, dok je prosečno vreme prijave smanjeno sa 17 sekundi na svega 4,4 sekunde.

Tehnologija “passkey” ne samo da pojednostavljuje proces prijave već i značajno povećava sigurnost, pružajući korisnicima mir i zaštitu od potencijalnih prevara. S obzirom na sve veće prihvatanje ove inovacije, jasno je da lozinke polako postaju stvar prošlosti.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.