BEOGRAD – Ministar prosvete Branko Ružić izjavio je danas da je u Srbiji ostvaren veliki napredak u oblasti inkluzivnog obrazovanja u predškolskom sistemu i da će zahvaljujući projektu koji se realizuje uz podršku Svetske banke do kraja godine biti završeno još pet predškolskih ustanova, a naredne još pet ili šest.
Ružić je podsetio da su ove godine već izgrađene tri predškolske ustanove u okrviru projekta inkluzivnog predškolskog vaspitanja i obrazovanja, a što je doprinelo pre svega povećanjem broja dece iz osetljivih grupa u predškolskim i u školskim ustanovama.
Ne radi se samo o infrastrukturnim objektima već i o edukacijama za vaspitače i roditelje, rekao je Ružić novinarima pred početak skupa “Podrška unapređivanju kvaliteta predškolskog vaspitanja i obrazovanja u Srbiji” na kojem je govorio i Nikola Pontara, direktor kancelarije Svetske banke u Srbiji.
Ružić je kazao da projekat evidentno daje pozitivne rezultate, te da je u projekat aktivno uključena i Fondacija Novak Ðoković koja je do sada u predškolskim ustanovama u različitim krajevima Srbije opremila 130 soba.
“Očekujemo da taj broj bude veći za 180 tokom sledeće godne, očekujemo još veći iskorak na polju inkluzivnog prdškolskog obrazovanja i vaspitanja”, rekao je ministar.
Ocenio je da je to je pravi način da se Vlada i Ministarstvo prosvete zajedno sa Svetskom bankom izbore sa listama čekanja koje postoje u nekim sredinama u Srbiji.
“Naša obaveza i intencija je da imamo nultu tačku po pitanju listi čekanja za predškolske ustanove”, rekao je Ružić.
Inkluzivno obrazovanje uključuje pre svega decu iz nižih socijalnih grupa, ali postoje i edukacije za vaspitače i za roditelje, napomenuo je ministar i dodao da su objekti koji se rade sa Svetskom bankom namenjeni svoj deci predškolskog uzrasta, a da u Srbiji u predškolskom sistemu ima od 220 do 235 hiljada dece.
Pontara je izrazio zadovoljstvo saradnjom sa Vladom Srbije i Ministarstvom prosvete navodeći da je Srbija jedna od 50 zemalja sa kojom SB radi na ovom globalnom projektu.
Naglasio je da projekat predstavlja mnogo više od izgradnje objekata, jer uključuje i edukaciju roditelja, ali i razvijanje specifičnosti lokalnog okruženja.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.