Turistički uspon Novog Sada: 160% više posetilaca u poslednjih 15 godina

NOVI SAD – Novi Sad poslednjih 15 godina doživeo je izvanredan procvat u pogledu turizma. Kroz pažljivo planiranu strategiju Grada i predani rad Turističke organizacije Novog Sada (TONS), grad na obali Dunava postao je sinonim za turističku atrakciju, privlačeći posetioce iz celog sveta.

Impresivni statistički rezultati

Najbolje svedočanstvo o uspehu turizma u Novom Sadu su zvanični statistički podaci. Broj dolazaka turista 2009. godine iznosio je ispod 100 hiljada, dok je 2022. prešao 200 hiljada, što predstavlja povećanje od preko 160%.

Broj noćenja takođe je eksplodirao, sa nešto više od 160 hiljada u godini osnivanja TONS-a, na više od pola miliona noćenja 2022. godine, što je povećanje od 247%.

Prekretnice u razvoju turizma

Iz perspektive TONS-a, dve godine su posebno značajne za razvoj turizma u Novom Sadu. Već početkom 2018. godine, grad je postao interesantna destinacija za domaće i inostrane medije, turoperatere i influensere.

Fokus se nastavio i u 2019. godini, kada je Novi Sad bio Omladinska prestonica Evrope, privlačeći ogroman broj turista i novinara. Nažalost, pandemija korona virusa privremeno je usporila ovaj trend, ali već nakon godinu i po dana, turizam se oporavio i 2022. godine oborio rekorde.

Najveći napredak u turizmu

Novi Sad je napredovao u svim aspektima turizma. U skladu s rastućom tražnjom za ovim gradom, ponuda se širila i obogaćivala.

Novi hoteli su otvarani, a postoji i najava za još jedan značajan hotelski lanac.

Ugostiteljska ponuda se prilagođava potrebama turista iz svih krajeva sveta, a suvenirnice su sve brojnije, odražavajući rastuće interesovanje turista za Novi Sad.

Ustanove kulture u gradu, uključujući muzeje i galerije, podigle su svoju ponudu na viši nivo i organizovale izložbe renomiranih lokalnih umetnika.

Posete vinarijama, posebno onima na Novosadskom vinskom putu, postale su sve češće. Ovaj projekat, zajedno s mnogim drugima na kojima je TONS radila, rezultat je terenskog rada, razgovora s lokalnim preduzetnicima i osluškivanja potreba turista.

Interesovanje građana za turističke atrakcije

Kulturno-istorijsko nasleđe, stari deo grada i Petrovaradinska tvrđava ostaju glavni motivi koji privlače turiste.

Pored toga, posete vinarijama, salašima i čardama, gde se mogu degustirati domaća vina i hrana, takođe su veoma popularne među posetiocima.

Interesovanje lokalnog stanovništva takođe je veliko, s obzirom na brojne akcije i ture koje organizuje TONS.

Nagrade za izvanredan doprinos

Pohvale za sve što rade, bila su i ostala mnogobrojna domaća i inostrana priznanja za promociju, razvoj i doprinos turizmu.  Ipak, iz TONS-a ističu sledeće nagrade:

  • „Turistički cvet“, najprestižnija nagrada iz sfere turizma, koja se dodeljuje za najbolju turističku organizaciju u Srbiji od strane Turističke organizacije Srbije (2018)
  • „Lonely Planet“ – 3. mesto najpoželjnijih destinacija za 2019. godinu
  • „Zlatna jabuka“, prestižna nagrada Međunarodne federacije turističkih novinara i pisaca o turizmu (FIJET) (2021)
  • „BIG SEE TOURISM DESIGN AWARDS 2021“ – prestižna nagrada za kreativnu destinaciju
  • I mnoge druge

 

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.