NOVI SAD – Novi Sad poslednjih 15 godina doživeo je izvanredan procvat u pogledu turizma. Kroz pažljivo planiranu strategiju Grada i predani rad Turističke organizacije Novog Sada (TONS), grad na obali Dunava postao je sinonim za turističku atrakciju, privlačeći posetioce iz celog sveta.
Impresivni statistički rezultati
Najbolje svedočanstvo o uspehu turizma u Novom Sadu su zvanični statistički podaci. Broj dolazaka turista 2009. godine iznosio je ispod 100 hiljada, dok je 2022. prešao 200 hiljada, što predstavlja povećanje od preko 160%.
Broj noćenja takođe je eksplodirao, sa nešto više od 160 hiljada u godini osnivanja TONS-a, na više od pola miliona noćenja 2022. godine, što je povećanje od 247%.
Prekretnice u razvoju turizma
Iz perspektive TONS-a, dve godine su posebno značajne za razvoj turizma u Novom Sadu. Već početkom 2018. godine, grad je postao interesantna destinacija za domaće i inostrane medije, turoperatere i influensere.
Fokus se nastavio i u 2019. godini, kada je Novi Sad bio Omladinska prestonica Evrope, privlačeći ogroman broj turista i novinara. Nažalost, pandemija korona virusa privremeno je usporila ovaj trend, ali već nakon godinu i po dana, turizam se oporavio i 2022. godine oborio rekorde.
Najveći napredak u turizmu
Novi Sad je napredovao u svim aspektima turizma. U skladu s rastućom tražnjom za ovim gradom, ponuda se širila i obogaćivala.
Novi hoteli su otvarani, a postoji i najava za još jedan značajan hotelski lanac.
Ugostiteljska ponuda se prilagođava potrebama turista iz svih krajeva sveta, a suvenirnice su sve brojnije, odražavajući rastuće interesovanje turista za Novi Sad.
Ustanove kulture u gradu, uključujući muzeje i galerije, podigle su svoju ponudu na viši nivo i organizovale izložbe renomiranih lokalnih umetnika.
Posete vinarijama, posebno onima na Novosadskom vinskom putu, postale su sve češće. Ovaj projekat, zajedno s mnogim drugima na kojima je TONS radila, rezultat je terenskog rada, razgovora s lokalnim preduzetnicima i osluškivanja potreba turista.
Interesovanje građana za turističke atrakcije
Kulturno-istorijsko nasleđe, stari deo grada i Petrovaradinska tvrđava ostaju glavni motivi koji privlače turiste.
Pored toga, posete vinarijama, salašima i čardama, gde se mogu degustirati domaća vina i hrana, takođe su veoma popularne među posetiocima.
Interesovanje lokalnog stanovništva takođe je veliko, s obzirom na brojne akcije i ture koje organizuje TONS.
Nagrade za izvanredan doprinos
Pohvale za sve što rade, bila su i ostala mnogobrojna domaća i inostrana priznanja za promociju, razvoj i doprinos turizmu. Ipak, iz TONS-a ističu sledeće nagrade:
- „Turistički cvet“, najprestižnija nagrada iz sfere turizma, koja se dodeljuje za najbolju turističku organizaciju u Srbiji od strane Turističke organizacije Srbije (2018)
- „Lonely Planet“ – 3. mesto najpoželjnijih destinacija za 2019. godinu
- „Zlatna jabuka“, prestižna nagrada Međunarodne federacije turističkih novinara i pisaca o turizmu (FIJET) (2021)
- „BIG SEE TOURISM DESIGN AWARDS 2021“ – prestižna nagrada za kreativnu destinaciju
- I mnoge druge
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.