Prema najnovijim podacima, globalna prodaja šampanjca u svetu prvi put je 2022. godine premašila sumu od šest milijardi evra.
Proizvođači iz Šampanje su, što se budućnosti tiče, oprezno optimistični baratajući sa podatkom da je prodaja njihovih vina tokom 2022. godine porasla za 1,6% i dostigla cifru od gotovo 326 miliona boca. Dobrom raspoloženju doprinosi i izvrsna berba 2022, najbolja u poslednjih 15 godina, jer su izostali prolećni mrazevi i grad u toku berbe, te je dobijeno prosečno 12 tona grožđa po hektaru.
Značajan faktor je i povećan izvoz vina ovog stila vina u SAD i Veliku Britaniju gde se sada konzumira čak 57% proizvodnje šampanjca.
Priča oko penušavaca nije šala, bilo da su iz Italije, Španije, Nemačke. Pogotovo kroz prizmu klimatskih promena gde se po ozbiljnim višegodišnjim planovima zemalja poput Velike Britanije ili Danske lepo vidi kako žele da postanu značajni proizvođači i igrači na ovoj sceni.
U Srbiji domaćih penušavih vina nema mnogo. Tržište još nije sazrelo, što čini da i oskudna ponuda bude ponekad precenjena (čast izuzecima), a brojni novi vinari na penušavoj sceni stidljivo proizvode izvesne količine praktično samo da se kaže da imaju.
Penušavac je, dakle, u svetskim okvirima u zaletu. Da li bi i Srbija trebalo odlučnije da se priključi tom trendu ili to ostaviti hladnijim vinskim regijama pitanje je za Hamleta.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.