SUBOTICA – Potpisivanjem Ugovora o javno-privatnom partnerstvu sa elementima koncesije za poveravanje obavljanja komunalne delatnosti javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji Grada Subotice, preduzeće “Trans -jug” iz Obrenovca, zvanično je preuzelo JP “Subotica trans”.
Na osnovu potpisane koncesije u trajanju od 15 godina, projekcija je da će lokalna samouprava u tom period uštedeti 930 miliona dinara. Vrednost same koncesije iznosi više od 14 milijardi dinara.
Potpisivanjem ugovora, u Grad je pristigao kontigent sa 31 novim autobusom od ukupno 55, koliko je predviđeno koncesionim ugovorom, čime Subotica postaje jedina lokalna samouprava, sa kompletno novim voznim parkom. Zahvaljujući ovoj investiji “Trans – juga” u vrednosti od oko 13 miliona evra, građani Subotice u buduće će se voziti komfornije i bezbednije. Pored modernih autobusa, direktor “Trans – juga” Dejan Petković kaže da će uvesti novi moderni način kupovine karata putem mobilnih telefona i novi “ticketing” servis.
-Mi smo ovde prepoznali potencijal i kvalitet grada i svakako ćemo investirati u javni prevoz. Pored investicije u 55 novih autobusa, planiramo da investiramo milion evra u glavnu autobusku stanicu, depo i radionicu. Što se tiče zaposlenih u ovoj kompaniji, uskoro ćemo znati više, trenutno imamo 300 zaposlenih, a za naše potrebe dovoljno je 180 radnika. Svakom zaposlenom ponudićemo predlog ugovora. Što se linija međumesnog prevoza tiče, mi ćemo svakako zadržati linije, koje nisu predmet ugovora, da li kroz staru firmu „Subotica-trans“ ili kroz neki nov ugovor, svakako ćemo i to rešiti u što kraćem roku.-
Poboljšanje javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Subotice, kao komunalne delatnosti od opšteg je interesa za lokalnu samoupravu, stoga je javno-privatno partnerstvo bilo najbolje rešenje za nastalu situaciju u “Subotica transu”, ocenjuje gradonačelnik Subotice Stevan Bakić.
-Zaista je ovaj model jedan od najboljih u Srbiji i vodili smo računa o svemu. Videli ste u kakavom je stanju stanica, grad ne bi imao snage da to završi. Ovo su retki trenuci kada sam ja baš baš srećan i imaćemo prevoz kakav grad zaslužuje. Objekti ostaju u vlasništvu grada, “Trans – juh” ih samo koristi, a od autobusa koje prodamo na javnoj licitaciji isplatićemo otpremnine radnicima.-
Koncesioni akt predviđa dodavanje dve nove linije: 5 – Mali Bajmok (Svarovski) – Braće Radić – Aleksandrovo i 13 – Makova sedmica – Lifka – Mali Bajmok. Takođe predviđa se ukidanje dve postojeće linije: 8a – Železničko naselje – Gubo Đar – Jadran – Lifka I linije 10 – Lifka – Palić naselje (Pulska). Izmene trasa i promena terminusa očekuje 4 postojeće linije: 1A, 2, 4 i 8. Uvođenjem nove linije broj 5 postignuta je direktna veza između južnog i istočnog dela Grada koja do sada nije postojala, a povezan je i deo grada Prozivka, trasom nove linije koja se pruža Ulicom braće Radić. Predloženim linijskim pasošem za novu liniju u navedenoj ulici su predviđena 4 nova stajališta, po dva u svakom smeru. U predlogu nove mreže, linija broj 8a se ukida, dok u pogledu strukture njenu trasu već pokriva linija broj 8, a u pogledu funkcionisanja preuzima polaske, čime se postiže jednoznačnost i jasan identitet mreže linija.Predloženo ukidanje linije broj 10 ne podrazumeva ukidanje usluge javnog gradskog prevoza za korisnike u gravitacionoj zoni linije. U suštini, predložena izmena trase linije broj 4 predstavlja spajanje perifernih krakova linija 4 i 10, čime se spaja naselja Veliki Radanovac i Palić naselje sa glavnim koridorom linije broj 6, omogućava presedanje i vezu sa ostalim delovima Grada.
Za građane je važno da će se cena karte i dalje naplaćivati po cenovniku koji donosi Grad Subotica.