logo transparend vojvodina uzivo

,

Tradicija slovačke dečje svadbe duga 17 godina – defile narodne nošnje uz prikaz običaja

KOVAČICA – Juče, 25. avgusta, u Kovačici, u dvorištu mesne zajednice, održana je 17. po redu Dečija svadba. Program godinama organizuje Memorijalni centar dr. Janko Buljik, ovoga puta u saradnji sa Kulturnim kolektivom Kovačica.

Dečija svadba je manifestacija za koju u Slovačkoj kažu “Jedinstveno dešavanje Slovaka u inostranstvu”. Reč je o manifestaciji zahvaljujući kojoj deca rade na očuvanju običaja dečije svadbe koja je u prošlosti bila obavezna dečija igra u više slovačkih mesta u Srbiji. Dece okupljena oko Memorijalnog centra dr. Janko Buljik u Kovačici po 17. put prezentovali su niz običaja vezanih za svadbene obrede koji su u prošlosti bili obavezni deo svake tradicionalne slovačke svadbe. Program koji je održan u nedelju 25. avgusta u 18. časova na letnjoj pozornici u Mesnoj zajednici Kovačica ulepšali si i članovi DFA Vločka i DFA Hruštička, koji su, osim učestvovanja u svadbi, izveli i delove svojih najnovijih koreografija. Programu je predhodio defile učesnika svadbe, od kuće Janka Buljika preko centra Kovačice do mesta održavanja manifestacije.

Program je prvenstveno humanitarnog karaktera. Sredstva koja se skupe tokom igre sa mladom, svadbenog običaja Slovaka koji deca, izmedju ostalog, izvode, zajedno sa sredstvima skupljenim od dobrovoljnog priloga, organizatori svake godine namene nekom od sugradjana. Ovaj put su se odlučili da sakupljen novac, u rekordnom iznosu od 70.160rsd i 20e, već sutradan daruju porodici Lančarič, odnosno njihovom sinu, jednoipogodišnjem Mihaelu, koji boluje od cerebralne paralize i epilepsije za potrebe lečenja i rehabilitacije.

Dečiju svadbu su uveličali svojim prisustvom meštani, ali i zvanice poput predstavnika slovačke ambasade u Beogradu, Nacionalnog saveta slovačke nacionalne manjine, Matice slovačke u Srbiji i Opštine Kovačica. Finansijski je program podržao Nacionalni savet slovačke nacionalne manjine i Opština Kovačica.

Tagovi: