Krajnji rezultat bi trebalo da bude iskustvo vožnje veoma slično automobilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Toyota je prošle godine prikazala simulator manuelnog menjača na prototipu Lexusa, a tada se govorilo da bi mogao da bude komercijalizovan na nekim budućim modelima japanskog giganta.
Sada je poznato da će Toyota to zaista učiniti i “začiniti” sistem simuliranim zvukom rada motora, kao i samim promenama stepena prenosa.
Takav električni automobil ima pedalu kvačila i ručicu menjača, a sistem ide toliko daleko da nudi iskustvo vožnje automobila sa ručnim menjačem, uključujući simulirane efekte ako se kvačilo ne pritisne na vreme ili ubaci u pogrešnu “brzinu”, piše Index.
Sve ovo treba da obezbedi poseban osećaj vožnje, a samim tim i komparativne prednosti Toyote u odnosu na konkurenciju.
Tekero Jato, predsednik odeljenja za proizvodnju novih BEV vozila, otkrio je na nedavnoj prezentaciji kada će se to dogoditi. Naime, manuelni menjači za, kako kažu u Toyoti, “vau” osećaj vožnje, na tržište će stići 2026. godine.
Podsećamo i da su do sada neki proizvođači, kao što su Dodge i Abarth eksperimentisali sa lažnim zvukovima motora na električnim modelima, ali je Toyota otišla korak dalje.
Krajnji rezultat bi trebalo da bude iskustvo vožnje veoma slično automobilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.