Švedski automobilski časopis Vi Bilägare sproveo je istraživanje koje je pokazalo da su fizičke komande u automobilima i dalje značajno efikasnije za kontrolu funkcija nego touchscreen.
Automobilski multimedijalni sistemi sve se više oslanjaju na višefunkcionalne ekrane osetljive na dodir, a sve manje na fizičke dugmiće kada je reč o raznim funkcijama vozila.
U nekim modernim automobilima gotovo su u potpunosti izbačeni dugmići i prekidače, a sve komande su prebačene na touchscreen, iako su neka istraživanja već pokazala da takvo rešenje šteti vozačima, odvlači im pažnju i utiče na njih otprilike kao i alkohol i droga, ako ne i gore.
Digitalno protiv analognog
Švedski automobilistički časopis Vi Bilägare pozabavio se ovog leta tom temom i sproveo istraživanje na stvarnim automobilima. Testirali su ukupno 12 modela različitih proizvođača.
Merili su koliko vremena treba vozaču da uključi pojedinu funkciju, podesi klima-uređaj, promeni stanicu na radiju i slično. Sve to su činili pri brzini od 110 km/h, ali tek pošto su se detaljno upoznali sa sistemom svakog vozila ponaosob.
Za kontrolni uzorak su uzeli 17 godina stari Volvo V70 sa potpuno analognim komandama.
Rezultati testiranja jasni su i prilično očekivani: prastari Volvo definitivni je pobednik. Zadate funkcije vozači su odradili za samo 10 sekundi ili 306 pređenih metara pri brzini od 110 km/h.
Najgori rezultat postigao je MG Marvel R, kineski električni automobil, u kome je vozačima za iste radnje trebalo više nego četiri puta duže vreme: čak 44,6 sekundi ili 1.372 pređena metra!
Na testiranju su nešto bolji bili BMW iX, Seat Leon, sa oko jednim prevaljenim kilometrom tokom izvršavanja radnji na digitalnom ekranu.
Dacia Sandero i Volvo C40 također imaju ekrane, ali sa jednostavnijim menijima i manje funkcija, pa su vozači u njima zadate radnje odradili za manje od 14 sekundi.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.