Direktorka Turističke organizacije Srbije (TOS) Marija Labović izjavila je danas da se u prvom tromesečju ove godine beleži porast broja turista od 75 procenata u odnosu na isti period 2021, kao i da su rezultati srpskog turizma bolji i od rekordne 2019. godine.
“Imamo 13 odsto više noćenja nego 2019, a čak 20 odsto više stranaca, što nam govori da je oporavak tu, da sad već možemo računati da će ovo biti možda godina kada ćemo prevazići rezultate iz 2019. godine”, izjavila je Labović za Tanjug.
Dodala je da najveći broj stranih turista dolazi iz regiona, odnosno iz BiH, Hrvatske, Crne Gore, Rumunije i Bugarske, a iz udaljenijih zemalja najbrojnini su Rusi i Turci.
“Kad se radi o turistima iz Kine i Indije i oni su u top 10. Kada je Kina u pitanju treba vremena da se brojke vrate na one pre pandemije, jer su tu na snazi restriktivne pandemijske mere, ali verujemo da kada budu smanjene da ćemo ponovo imati veliki broj noćenja turista iz Kine”, ocenila je direktorka TOS-a.
Dodala je da je u Srbiji 2019. bilo preko 150.000 turista iz Kine, što se ove godine neće ponoviti iz navedenih razloga, ali da postoje uslovi da tolika poseta bude iz Turske, pogotovo s obzirom na činjenicu da će uskoro iz te zemlje u Srbiju moći da se putuje s ličnom kartom.
Labović je navela da se može očkivati porast broja turista iz regiona, jer je TOS tamo imao promotivne aktivnosti.
Ona je ocenila da će sporazumi potpisani u Ohridu u sklopu inicijative Otvoreni Balkan mnogo doprineti većem turističkom prometu među zemljama članicama inicijative.
“A još važnije je da ćemo sa zajedničkim turističkim proizvodima moći da se još bolje pozicioniramo na dalekim tržištima”, navela je Labović.
Ona je dodala da su imali zajedničke nastupe sa kolegama iz Albanije i Severne Makedonije na tržištu Japana, a sa kolegama iz Crne Gore na tržištu Kine.
“Mislimo da ovakav sporazum koji dodatno obavezuje sve strane da još intenzivnije sarađujemo, može da donese dobre rezultate i da nam pomogne da taj zajednički proizvod bude još kvalitetniji zbog olakšavanja prometa turista kroz region”, izjavila je Labović.
Objasnila je da turisti iz dalekih zemalja žele da obiđu sto više destinacija u toku dužeg putovanja, što može da pruži zajednički nastup tri zemlje Otvorenog Balkana.
“Raduje nas što je kontinuiran rast broja noćenja naših turista, iako su otvorene granice za putovanje u druge zemlje. Naši građani su se odlučili da bar deo odmora provedu u Srbiji, zato imamo promotivnu kampanju ‘Doživi Srbiju’, gde se trudimo da im predstavimo destinacije u Srbiji gde mogu da provedu kvalitetan odmor. Najtraženiji su planinski centri i banje, posebno Kopaonik, Zlatibor, Vrnjačka Banja, Soko Banja, banja Vrdnik, Tara, Divčibare, Prolom i Lukovska banja, ali i ruralni turizam je sve traženiji”, navela je direktorka TOS-a.
Ocenila je da su brojne manifestacije dodata vrednost turističke ponude, koja pre svega privlači mlade ljude.
“Naš poseban kvalitet je što u kalendaru imamo preko 900 različitih manifestacija. Uz najveće kao što su Egzit, Guča, Bir fest, imamo još veliki broj manjih koje doprinose dodatnom kvalitetu srpskog turizma”, rekla je Labović.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.