Tojota kupuje posrnuli kineski brend!

Tojota je često kritikovana zbog sporog ulaska na tržište električnih automobila. Međutim, konačno počinje više da ulaže u njih, sa posebnim naglaskom na kinesko tržište.

Sledeći logičan korak za japanskog proizvođača automobila mogao bi biti akvizicija jednog od mnogih malih, posrnulih kineskih brendova električnih vozila, u ovom slučaju – Nete.

Osnovana 2014. godine, Neta je proizvela neke generičke modele, uključujući sportski automobil GT, limuzinu S i elegantni sportski karavan S Hunting Edition. Međutim, kompanija se suočava sa značajnim finansijskim izazovima od sredine 2024. godine, što je dovelo do zaustavljanja proizvodnje i otpuštanja radnika.

U februaru je Neta obezbedila priliv novog finansiranja od 552 do 621 milion dolara, ali je dogovor bio uslovljen nastavkom proizvodnje, što se nije dogodilo pa je investicija propala.

Čini se da Toyota sada traži priliku da preuzme Netinu imovinu i proizvodnju. Prema izveštaju kineske kompanije Kuai Technology, Toyota razmatra kupovinu Nete.

Premda još nema detalja o tome koliko bi ova akvizicija mogla koštati, procena Nete ranije ove godine iznosila je oko 828 miliona dolara. To je sitnica za Tojotu, koja je krajem 2024. prijavila više od 130 milijardi dolara gotovine.

Vredi napomenuti da je Xu Yiming, direktor Toyotinih komunikacija u Kini, porekao saznanje o interesu kompanije za kupovinu Nete, piše CarNewsChina.

Ako se Toyota odluči za akviziciju, dobila bi ne samo Netinu imovinu i tehnologiju, već i bolje razumevanje konkurentnog kineskog tržišta i tehnologije električnih automobila. U 2024. godini Neta je prodala 64.500 vozila, ali je do januara ove godine prodala samo 110. Malo je reći – dramatičan pad.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: