SRBIJA – Niste imali sreće, parkinga u hladu nije bilo, ostavili ste auto na suncu. Znate da vas čeka „pakao“ po povratku u automobil, ali postoje načini da za nekoliko minuta temperaturu u autu spustite na prihvatljiv nivo, a evo i kako.
Rashlađivanje auta nakon što je satima bio na suncu nikome nije zabavno, ali je prilično neophodno. Na jakom suncu, toplim danima kao što su sada, temperatura u autu ume bez problema da dostigne više od 50 stepeni celzijusa.
Novinar portala „Thrillist“ Aron Miler testirao je nekoliko načina da rashladite auto, i uz merenje temperature došao do zanimljivih zaključaka.
Početkom testa u autu je bilo 54 stepena. Nakon 10 minuta spuštena je na 43 stepena celzijusa, a nakon 20 minuta bilo je 39 stepeni u automobilu.
Ovaj metod nije se ispostavio kao preterano efektivan.
Uključivanje klime „na maks“ i vožnja otvorenim prozorima.
Početna tempertaura u autu bila je 52 stepena celzijusa. Nakon 10 minuta ovakvog hlađenja bilo je 38 stepeni, a nakon 20 minuta izmereno je 35 stepeni celzijusa.
Iako kada otvorite prozore izlazi topao vazduh, takođe sa njim izlazi i onaj hladniji kojim klima pokušava da rashladi enterijer.
Uključivanje klime „na maks“ i čekanje
Početna temperatura u autu je iznosila 59 stepeni celzijusa. Nakon 10 minuta, klima je rashladila unutrašnjost na 42 stepena, a nakon 20 minuta temperatura je iznosila 31 stepen celzijusa.
Zatvoreni prozori poboljšavaju učinak klime, što je jasno uočljivo.
Otvaranje jednog prozora i otvaranje i zatvaranje suprotnih vrata + upotreba klime
Najpre, da objasnimo metod.
Potrebno je da otvorite npr. samo prozor sa vozačke strane, a zatim otvarate i zatvarate suvozačeva vrata nekih 10 puta kako bi fizika odradila svoje i pokrenula vreli vazduh da zbog razlike u pritisku napusti automobil.
Nakon toga, možete sesti u auto, zatvoriti prozore, upaliti klimu i krenuti svojim putem.
Početna temperatura prilikom ovog testa bila je 58 stepeni celzijusa. Nakon 10 minuta iznosila je oko 35 stepeni, dok je posle 20 minuta temperatura bila ispod 30 stepeni, što je najbolji rezultat.
Od svih metoda, najzahvalnija je vožnja sa zatvorenim prozorima uz upotrebu klime, kao i hlađenje automobila otvaranjem i zatvaranjem jednih vrata.
U svakom slučaju, ako računate na klimu, potrebno je da vozite, kako bi prilikom vožnje vetar prolazio kroz hladnjak i tako pomogao raslhadnom sistemu koji osim vas u kabini, treba da hladi i motor automobila.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.