Test koji je sve promenio: Pre 25 godina prevrnuta A klasa donela je nove standarde bezbednosti

Prevrtanje Mercedesa A klase 1997. rezultiralo je uvođenjem ESP-a kao dela standardne opreme i u nižim segmentima automobila.

Pre 25 godina kolege iz švedskog časopisa Teknikens Värld (Svet tehnike) prevrnule su tada novu Mercedesovu A klasu na krov u rutinskom manevru izbegavanja, koji će kasnije ući u istoriju kao „test severnog jelena“ (moose/elk test).

Tokom testa najmanji Mercedesov model prvo je podigao jedan zadnji točak, nakon promene vozne trake (simulacije zaobilska iznenadne prepreke na putu), zatim se nekontrolisano zaneo i na kraju – prevrnuo.

Nakon objave izveštaja Šveđana digla se velika medijska prašina širom sveta i donela negativan publicitet brendu koji je bio jedano od lidera u auto-industriji kada je reč o bezbednosti.

Rezultat je bio da Mercedes, koji je prvi u serijsku opremu uveo ABS i vazdušne jastuke, uvodi i ESP (elektronsku kontrolu stabilnosti) kao standardni deo opreme u jednom automobilu.

Prva A klasa sa ESP-om kao standardom sišla je sa proizvodne trake početkom februara 1998.

Od tada je ESP postao sastavni deo čak i malih automobila, a od novembra 2014. svi novoregistrovani putnički automobili u EU moraju biti standardno opremljeni tim sistemom.

Ovaj anđeo čuvar vozača i putnika, uz pomoć ABS sistema protiv blokiranja točkova, elektronske raspodele sile kočenja i pomoći pri kočenju, prvi je put predstavljen u Mercedesu S klase 1995. i procenjuje se da je od tada spasao hiljade života.

Godine 2020. Bosch je proizveo svoj 250-milioniti ESP sistem, a 87% svih novih automobila prodatih širom sveta imalo je ESP.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.