Proizvođači automobila ugrađuju sve više visokotehnoloških funkcija i sistema u svoja vozila, a to ne znači da ona postaju bezbednija.
Vozač koji sedi za volanom svog novog vozila mogao bi da skroluje kroz svoju aplikaciju Spotify tražeći pravu muziku, da dobije dolazni poziv ili poruku, a i notifikaciju o vremenskim uslovima, a sve vreme bi trebalo da pazi na pešake, bicikliste i druga vozila.
Proizvođači automobila ugrađuju sve više visokotehnoloških funkcija i sistema u svoja vozila, a to ne znači da ona postaju bezbednija.
Najistaknutiji primer je kompanija Tesla, koja je nedavno izazvala kritike jer je dozvoljavala da se na ekranu u vozilu igraju video igrice dok je automobil u pokretu. Ali čak i standardne funckije poput menjanja muzike ili korišćenja navigacionog sistema mogu da izazovu ozbiljno ometanje vozača.
S obzirom na nedostatak regulatornog nadzora nad ovim pitanjem, zagovornici bezbednosti u saobraćaju rade na podizanju svesti o rizicima sve složenijih funkcija vozila.
– Tehnologija u vozilima postaje sve veći problem. Ljudima postaje teže da upravljaju svim novim funkcijama tokom vožnje – rekao je Ijan Džek, šef javnih poslova u Kanadskom automobilskom savezu (CAA).
Većina funkcija je verovatno sama po sebi u redu, ali je problem u ukupnom opterećenju vozača.
CAA planira da uskoro pokrene kampanju podizanja svesti kako bi bolje informisala vozače o rizicima koje donose takozvani “infotainment” sistemi. Sistemi koji vozačima pružaju informacije i zabavu tokom vožnje.
Kampanja dolazi u trenutku kada je sve više vozača za volanom ometeno nekom drugom aktivnošću, što je doprinelo većem broju fatalnih i ozbiljnijih sudara širom sveta.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.