Ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji.
Vozači koji poveruju u oglas jednog auto-centra iz Novog Pazara, koji kruži društvenim mrežama, da će tehnički pregled platiti 2.000 dinara, na kraju mogu da završe sa računom od čak 12.000 dinara.
Mada nije jedina nepravilnost u poslovanju ove firme, treba naglasiti da nijedna od ovih cena nije u skladu sa zakonom. Podsetimo, propisano je da tehnički pregled za putnička vozila može da košta maksimalno 6.020, a minimalno 3.070 dinara.
Vlasnici moraju da vode računa gde proveravaju ispravnost svog vozila, jer im prete mnogobrojne zamke, od lažnih popusta do izmišljanja razloga i kvarova zbog kojih, navodno, mora skuplje da se naplati pregled, poput različitih presvlaka ili mrvica i dlaka na sedištima.
Saznajemo i da ima centara za tehnički koji još uvek nemaju video-nadzor i ne snimaju postupak provere kamerama, a to znači da mogu da love u mutnom.
Kako su nam objasnili u novopazarskom auto-centru koji reklamira popust, 2.000 dinara će vlasnik automobila platiti samo ako je vozilo 100 odsto ispravno. To je upravo cilj provere ispravnosti, pa je bilo nejasno kako to vozač može da zna.
“Dok ne vidimo vaše vozilo ne možemo da vam kažemo cenu”, kažu u tom auto-centru.
“Prvo odete na naš tehnički pregled u centru grada i tamo će naši kontrolori da vozilo pogledaju spolja i ako je ispravno, onda će tu da vam urade tehnički i platićete 2.000 dinara. Ako nije ispravno, onda ćete da idete na naš tehnički pregled van grada. Tamo je cena od 6.000 do 12.000 dinara.”
Kontrolor u jednoj beogradskoj stanici tehničkih pregleda, Siniša Todorović, kaže da mnogi nude neverovatne popuste, ali da ima dosta prevara, jer posle posebno zaračunavaju nalepnicu i još nekim stavkama nadograđuju cenu, pa vozači opet plate 6.000 dinara ili čak i više.
“Neki naplaćuju proveru ispravnosti 100 evra, tako što izmisle da dodatno mora da se doplati zbog nečistoće sedišta, na kojima su mrvice ili dlake ako neko ima kućnog ljubimca, ili različite presvlake ili zbog nekog navodnog kvara a zapravo je samo estetski problem”, objašnjava Todorović.
“Mi gotovo svakog meseca dobijamo od MUP izmene pravilnika i sada provera ispravnosti nije tako rigorozna kao što je bila na početku. Na primer, sitnija oštećenja na šoferšajbni koja nisu u vidnom polju vozaču, dozvoljena su, kao i slične stvari koje ne utiču na bezbednost u saobraćaju.”
On navodi da mnogi vozači ne znaju da tehnički pregled za putnička vozila može maksimalno da košta 6.020 dinara. Posebno se plaća premija osiguranja, a od toga pet odsto ide tehničkim pregledima.
Od naplaćene cene provere ispravnosti vozila, 20 odsto je PDV.
Drugi put se ne naplaćuje – ako dođete u roku od sedam dana
Prema zakonu, ako vozač ne prođe prvu proveru ispravnosti, onda se naredni tehnički pregled ne plaća.
“Na popravnom se kontroliše samo ono što je bilo neispravno”, objašnjava kontrolor Siniša Todorović.
“Međutim, ako i tada ne prođe, nakon toga se treći put naplaćuje, jer se tada radi opet kompletan tehnički pregled, dakle, novi registracioni list, novi zapisnik, novi ID broj. Vozači u tom slučaju mogu žalbu da upute samo majstoru.”
Pre popravnog najpre provozajte auto
Vozači koji su “pali” na tehničkom zbog sistema za kočenje, ne treba da žure da dođu na drugu proveru ispravnosti automobila odmah nakon što je majstor završio popravku, savetuje kontrolor Siniša Todorović.
“Sada je rok da dođu na popravni sedam dana”, objašnjava Todorović.
“Ako su imali popravke na sistemu kočnica, onda nakon toga treba pedesetak kilometara da provozaju auto da bi sve ‘leglo’ na svoje mesto, jer u suprotnom, može da se desi da ne ispune koeficijente propisane zakonom.”
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.