Svi pričaju o ovom čokoladnom zecu – ali ne zbog ukusa!

Lindtov čokoladni zeka, poznat kao „Lindt Gold Bunny“, već godinama važi za jedan od najprepoznatljivijih simbola Uskrsa kada je u pitanju slatki asortiman. Ovaj elegantni zeka obavijen zlatnim omotom i ukrašen crvenom trakicom sa zvoncem, dolazi u različitim dimenzijama – od sićušnih mini verzija pa sve do impozantnog primerka od čak 1 kilogram.

@lindt_chocolate

Hast du dich schon einmal gefragt, wie der Lindt GOLDHASE zur Ostertradition wurde? 🐇​ Die Legende erzählt von einem Mädchen, das zu Ostern einen Hasen im Garten sah – doch er verschwand blitzschnell. Tage später war sie noch immer traurig. Ihr Vater, ein Maître Chocolatier, hatte eine goldige Idee: Er erschuf den GOLDHASEN, damit sie ihren Freund nie wieder vermissen musste.​ ​ #lindt #lindtgoldhase #goldhase #ostern #osterschokolade #lindtschokolade

♬ Originalton – Lindt Chocolate

I dok je ranije bio slavljen zbog bogatog ukusa i prepoznatljivog kvaliteta švajcarske čokolade, u poslednje vreme pažnja javnosti sve više se usmerava na njegovu – cenu. Naime, zlatni zeka od 1 kg u pojedinim prodavnicama u Hrvatskoj dostiže cenu od čak 59,99 evra. Iako se trenutno može pronaći i na popustu za 39,99 evra, mnogima je i ta cifra previše za čokoladnog zeku.

Da li je cena opravdana, i šta zapravo kupac plaća: kvalitet, brend ili samo lepo pakovanje? Bez obzira na razne komentare, prodaja izgleda ne trpi – zeka se i dalje dobro kotira na policama.

Zanimljivo je i to da su se u Nemačkoj potrošači takođe pobunili. U poznatom lancu Rewe, ista čokoladna figura prodaje se za 50 evra, što je izazvalo lavinu kritika na društvenim mrežama i forumima.

Zanimljivo je da je ideja o čokoladnim zečevima stara više od jednog veka. Prvi su se pojavili u Nemačkoj krajem 19. veka, kao ručno pravljene figure koje su krasile praznične stolove. Ipak, Lindtov čokoladni zeka kakvog danas poznajemo prvi put je napravljen 1952. godine. Legenda kaže da je jedan od Lindtovih majstora inspiraciju pronašao kada je njegov sin zaplakao za zecom koji mu je pobegao iz vrta – pa mu je, da ga oraspoloži, napravio zlatnog zeku od čokolade. Taj porodični trenutak danas se pretvorio u globalni brend.

Foto: PrtSc/chocolate.lindt.com

Još jedna zanimljivost skriva se u detalju koji mnogi uzimaju zdravo za gotovo – maleno zvonce oko vrata zeke. Ono nije tu samo zbog estetike, već i kao marketinški trik: nežan zvuk zvonceta lako privlači pažnju kupaca, naročito dece, i stvara prazničnu atmosferu već na prvi pogled.

Zanimljivosti i nostalgija, međutim, nisu ublažile reakcije na cenu.

Čini se da se zlatni Lindt zeka iz simbola praznične radosti sve više pretvara u simbol luksuza – pitanje je, međutim, da li je čokoladni užitak dovoljan da opravda toliku cenu?

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: