Svakih 11 sekundi dešavaju se sajber napadi – Šta svaki vlasnik biznisa treba da uradi?

Gubitak poslovnih podataka jedna je od najvećih pretnji po poslovanje kompanija, ali i manjih firmi, tako da su mere sajber zaštite postale neophodne za svaki biznis.

Da li će hakeri do vas dopreti „phishing“ mejlom ili pak putem virusa zamaskiranog u nekom od fajlova – pitanje je vremena i načina. Zato razmislite šta možete da preduzmete kako biste na vreme zaštitili svoj biznis i sačuvali od krađe ono što je najbitnije – podatke.

Kada je rađena jedna studija na ovu temu, glavni zaključci su bili da prosečna kompanija u SAD potroši oko 11 odsto svog IT budžeta na sajber bezbednost ili oko 2.700 dolara po zaposlenom sa punim radnim vremenom godišnje. Ista studija je otkrila da su najveći elementi tih budžeta bili praćenje pretnji, alati za bezbednost krajnjih uređaja i mreže, i rešenja za upravljanje pristupom i identitetom. Kada te cifre uporedimo sa onim šta možemo da izgubimo ukoliko ne reagujemo preventivno – jasno dolazimo do zaključka da je jeftinije ulaganje u prevenciju sajber napada, nego oporavak od njega.

Za vaše poslovanje je neophodno da bezbedno upravljate aplikacijama, zaštitite kompletnu mrežu i sačuvate svoje podatke. A1 Srbija sajber sekjuriti rešenja za poslovne korisnike omogućavaju redovno proveravanje ranjivosti i nivo rizika IT infrastrukture, ali i osiguranje za bezbedno surfovanje na internetu bez straha od svakodnevnih pretnji.

A1 Cyber Backup čuva i štiti sve vaše poslovne podatke, proaktivno sprečava curenja podataka i kontroliše prenos podataka između uređaja, aktivno prati, prepoznaje i zaustavlja ransomware napade. Na raspolaganju je korisnicima, čak i ako nisu u A1 mreži.

Više o ovim i drugim ICT rešenjima možete da saznate na prvoj ICT platformi u Srbiji – www.a1ict.rs.

Šta da uradite ukoliko doživite sajber napad?

Nekoliko ključnih stvari bi moglo da vam pomogne u prvim momentima:

  • Isključite deo ili sve vaše povezane sisteme i pređite na rezervne sisteme, ovo vam može pomoći da prepoznate obim napada i sprečite njegovo dalje širenje
  • Kotaktirajte sve povezane pružaoce usluga i, u zavisnosti od događaja, nadležne organe i regulatorna tela
  • Nakon toga, počnite sa procenom uticaja, početnog uzroka i svih posledica po zaposlene ili kupce
  • Kako biste sprečili dalje pretnje dajte prioritet saniranju štete i primenite sve nivoe kontrole

    Pročitajte još:

     

    Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.