Subotički gimnazijalci učestvovali u projektu o rodnoj ravnopravnosti

Subotički gimnazijalci učestvovali u projektu o rodnoj ravnopravnosti

SUBOTICA – U okviru projekta Akademije ženskog liderstva i novinarske agencije Beta pod nazivom „Svi imaju reč – zajedno za rodnu ravnopravnost u školama“ učenici Gimnazije „Svetozar Marković“ razgovarali su sa profesionalno afirmisanim ženama i jednim muškarcem o rodnoj ravnopravnosti.

Projekat „Svi imaju reč – zajedno za rodnu ravnopravnost u školama“ deo je programa „Mladi i mediji za demokratski razvoj“ Beogradske otvorene škole, a osim u Subotici na temu rodne pravnopravnosti razgovaraće se i u Novom Pazaru, Leskovcu, Sremskoj Mitrovici i Beogradu.

Projekat ima za cilj borbu protiv rodnih stereotipa, diskriminacije žena i izgradnju društva jednakih mogućnosti, a u njemu je učestvovalo 42 učenika od prvog do četvrtog razreda, koji su tom prilikom imali mogućnost da iskažu šta je to za njih rodna ravnopravnost.

Učenica drugog razreda, Isidora Cvijović, smatra da se zbog činjenice da je ženskog pola u određenim situacijama nalazi u težoj poziciji i da mora mnogo više da se dokazuje, što govori da društvo u kom živimo nije u potpunosti rodno ravnopravno i da se o tome ne priča dovoljno.

Rodna ravnopravnost je šansa za sve da jednako funkcionišu u društvu i da se u tom društvu osećaju dobro, smatra maturant Danilo Dulić.

Učenici su sa organizatorima susreta, muškog i ženskog pola, razgovarali o njihovim iskustvima, rodnoj ravnopravnosti, uzorima, ostvarenim rezultatima, najvećim izazovima i preprekama.

„Glavni problem je to što mladi o ovoj temi ne pričaju mnogo, sa druge strane oni su dosta izloženi narativima i sadržajima preko društvenih mreža koji su najčešće anti-rodni, ili ih bar oni tako vide i retko se susreću sa ljudima koji će razgovarati sa njima o tome i koji žive rodnu ravnopravnost u svom profesionalnom, ličnom, porodičnom i društvenom životu“ – navodi Miloš Đajić iz Akademije ženskog liderstva.

Iz Gimnazije „Svetozar Marković“ poručuju da je tema rodne ravnopravnosti veoma značajna za srednjoškolski uzrast.

„U najvećem broju slučajeva učenici se ponašaju po modelima iz svojih porodica i po modelima čije autoritete žele da poštuju. Ako je neko naviknut da rodna ravnopravnost nije zastupljena u sredini iz koje dolazi, ta osoba nastavlja sa takvim modelom ponašanja i smatra ga normalnim“ – dodala je profesorka Aleksandra Vukomanović.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.