SUBOTICA – U Subotici ima oko 200 usporivača saobraćaja, a mnogi od njih postavljeni su bez stvarne potrebe, kažu iz Saveta za bezbednost saobraćaja Grada Subotica i navode da ih je za polovinu više nego što predviđa projekat tehničke regulacije saobraćaja.
U najavi je i detaljna analiza svih lokacija u gradu i uklanjanje ležećih policajaca na mestima gde samo usporavaju saobraćaj bez povećanja bezbednosti.
Na poslednjem sastanku Saveta za bezbednost saobraćaja našlo se devet tačaka, od kojih su osam bili zahtevi za postavljanje usporivača saobraćaja, a neretko se dešava da se zahtevi upućuju više zbog subjektivnog osećaja građana, nego zbog stvarne potrebe. Predsednik Saveta podseća da struka kaže da je ležeći policajac jedna od poslednjih mera za usporavanje saobraćaja tamo gde je to neophodno, jer je jedan od najvažnijih principa saobraćaja protočnost, koju ne treba da usporavamo tamo gde ne postoji problem po bezbednost.
„Subjektivni osećaji građana su najčešće u pitanju i najčešće su problematični u tim zahtevima. Najčešće se susrećemo sa sintagmama – ima dece, prebrzo se vozi kroz naselje, nemarno se vozi, a na kraju kada pogledamo na tim lokacijama statistiku MUP-a i uopšte statistiku o učestalosti saobraćajnih nezgoda na tim mestima, vrlo često je to ravno nuli, ne postoji problem“ – navodi predsednik Saveta, Petar Pantelinac.
Donošenje projekta tehničke regulacije saobraćaja predstavlja neki nivo sistemskog rešenja u odnosu na period od pre nekoliko godina kada su usporivači postavljani na osnovu procene pojedinaca iz Saveta ili nadležnog javnog preduzeća, zaključuje Pantelinac i podvlači da sada moraju da insistiraju na poštovanju tog sistemskog rešenja, te da će se raditi analiza svih lokacija, i da će se usporivači sa pojedinih uklanjati.
„Uporedićemo lokacije koje prema projektu tehničke regulacije saobraćaja predviđaju da usporivač saobraćaja postoji sa postojećim stanjem. Ležeći policajci će naravno ostati na lokacijama na kojima postoji potreba, da li zbog zone škole, vrtića ili je to neka manje pregledna raskrsnica, a sa druge strane na lokacijama gde za tim nema potrebe uopšte verovatno ćemo pristupiti skidanju i puštanju protočnosti saobraćaja na tim lokacijama.“
Procene su da je na teritoriji Grada duplo više ležećih policajaca nego što to predviđa projekat tehničke regulacije saobraćaja, odnosno ima ih nešto više od 200, a potrebno je između 120 i 130, navodi sagovornik i podseća na neke od primera gde su usporivači postavljeni bez potrebe, u najvećem broju slučajeva zbog peticije građana.
„U Ulici Lasla Sekereša, koja vodi od Dudove šume do Karađorđevog puta na sred ulice postavljena su dva ležeća policajca. Isto tako u Braće Radić kod pekare „Evropa“ su dva ležeća policajca, a ta ulica je čak planirana kao neka vrsta bulevara, čak i alternativa Beogradskom putu. I sada se pitamo zbog čega smo postavili dva usporivača saobraćaja u ulicu koja ima pravo prvenstva, koja bi trebalo da bude protočnija i koja je opterećenija u svakom slučaju.“
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.