SUBOTICA – Predškolska ustanova “Naša radost” učestvuje u pet projekata u okviru “Erazmus plus” programa, te sarađuje sa predškolskim ustanovama iz više od deset zemalja.
Kroz ove projekte, mališani uče o značaju očuvanja životne sredine, o vezi između nauke i umetnosti, a znanja stiču i van vrtića, odnosno u prirodi i ustanovama kulture.
Projekat “Play and learn in Nature” realizuje se u saradnji sa predškolskim ustanovama iz Portugalije, Slovenije, Hrvatske i Poljske, a patrneri razmenjuju iskustva u vezi sa učenjem u prirodi.
– O prirodi treba učiti u prirodi, jer to će rezultirati dobrobitima i za prirodu i za ljude. Upravo je to cilj ovog projekta. Partneri žive na različitim geografskim položajima i klimatima pa je upravo zbog toga interesantno i izazovno videti šta rade deca na planinama, na selu, kraj obale Atlantika, u brdovitim predelima ili u našoj ravnici – navode iz “Naše radosti” – Partneri iz ovog projekta će u oktobru boraviti u našem gradu, kada će vaspitači Predškolske ustanove “Naša radost”, roditelji i predstavnici lokalne zajednice imati priliku da čuju iskustva partnerskih država.
Učenje van vrtića je cilj još jednog projekta pod nazivom “Wild Horizons – Outdoor Learning Experience”. U okviru ovog projekta deca uče u muzejima, bibliotekama i drugim ustanovama kulture.
– Partneri na ovom projektu dolaze iz Slovenije, Turske, Italije, Rumunije, Portugalije i Srbije. Tokom susreta uživo i preko platforme, partneri razmenjuju dragocena iskljustva u vezi sa učenjem van vrtića i na taj način uče jedni od drugih.
Učenje o značaju očuvanja životne sredine osnovni je cilj projekta pod nazivom “Children in Action against Climate Change” u kom, osim PU “Naša radost”, učestvuju predškolske ustanove iz Poljske, Turske, Grčke i Španije.
– U ovom projektu deca i vaspitači bave se razumevanjem ciljeva održivog razvoja koji se odnose na pitku vodu, zdravlje, ugrožene vrste biljaka i životinja našeg regiona – objašnjavaju iz “Naše radosti”.
“If no Art, no Innovation” je projekat koji se bavi proučavanjem veze između umetnosti i nauke, a tokom projekta fokus je na različitim vrstama umetnosti, kao i na slobodi izražavanja dece koja rade sa različitim prirodnim i nestrukturiranim materijalima.
– Posebno se fokusiramo na prirodu i njeno umetničko delo. Pronalazimo primere iz prirode koji su naučnicima poslužili kao model za mnogobrojne izume. Partneri dolaze iz Turske, Litvanije, Letonije, Hrvatske, Bugarske i Srbije.
Projekat “Colors” bavi se proučavanjem Gardnerovih tipova inteligencije.
– Njegova teorija kaže da nije važno koliko si pametan, već kako si pametan. Postoje različiti tipovi inteligencije koji su kod različitih ljudi različito razvijeni, a u toku života se i menjaju.
Do sada su, u okviru programa “Erazmus plus”, u brojne partnerske gradove putovala 23 vaspitača i 2 stručna saradnika PU “Naša radost”, a subotička predškolska ustanova je u dva navrata bila domaćin gostima iz partnerskih država.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.