SUBOTICA – Radovi na podvožnjaku kod Nove opštine pri kraju su, što znači da će uskoro biti i pušten u saobraćaj.
Prvo će tamo krenuti drumski saobraćaj, u subotu 16.decembra, dok će pešaci i biciklisti podvožnjak moći da koriste od petka 22.decembra, najavili su graonačlenik Subotice, Stevan Bakić i pomoćnica ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za železnički i intermodalni transport, Anita Dimoski prilikom obilaska radova.
Podvožnjak u Maksima Gorkog je za saobraćaj zatvoren od 1.jula, kada su počeli radovi na njegovoj rekonstrukciji. Kako nadležni napominju bio je to jedan od zahtevnijih objekata na trasi brze pruge. Stari podvožnjak je imao 5 železničkih koloseka, novi će imati 11, rekla je Anita Dimoski, i zahvalila se građanima na strpljenju.
„Podizvođač „Karin komerc“ je u nenormalno kratkom roku završio, ovo je zahtevan objekat, dugačak 200 metara, sa „u“ kadama, sa centralnim delom dugim oko 60 metra i širokim 30 metara. Ovde se danonoćno radilo, što ste imali priliku da vidite, sa druge strane čitav tim nadzornih organa je neprekidno pratio kvalitet izvedenih radova, tako da sa podizvođačem, glavnim izvođačem, nadzorom zaista možete biti sigurni u tehničkom smislu da je objekat sa maksimalnim kvalitetom“ – zaključila je Dimoski.
Podvožnjak koji će u subotu biti pušten u rad za drumski saobraćaj, a sledećeg petka za pešake i bicikliste, jedan je od sedam objekata koji se u Subotici radi na trasi pruge. Nakon njega preostaje da se završe još tri – u Kosovskoj, gde su radovi u toku, Majšanski most i kod Pionira, gde će rekonstrukcija uskoro početi. Pomoćnica ministra napominje da će saobraćajnice biti zatvorene istovremeno, ali i da će se sve raditi u koordinaciji sa komunalnim službama.
„Upravo puštanjem drumskog saobraćaja na ovoj lokaciji izvođaču radova se omogućava da otpočne sa rekonstrukcijom Majšanskog mosta, pripreme su već izvršene. Ostao nam je podvožnjak u Lošinjskoj ulici i u Kosovskoj ulici, sada se završava podvožnjak, a u delu nad somborskom prugom biće nadvožnjak.“
Gradonačelnik Stevan Bakić je prilikom obilaska izrazio zadovoljstvo što su radovi na rekonstrukciji podvožnjaka okončani u roku, s obzirom na to da se radi o najvažnijoj saobraćajnici u Subotici.
„Odmah nakon puštanja u saobraćaj podvožnjaka u Maksima Gorkog, prelazi se na rekonstrukciju podvožnjaka u Lošinjskoj i Majšanskog mosta i mi smo onda „na konju“, kada krene da funkcioniše saobraćaj. Biće mnogo lakše za odvijanje saobraćaja, biće manje gužvi i za naše Subotičane, moći će lakše da se kreću“ – dodao je Bakić.
Kako su nadležni istakli, problema sa nakupljanjem atmosferskih voda na podvožnjaku ne bi trebalo da bude, tamo su ugrađene dve crpne stanice sa retenzijom, koje su već u funkciji, a uskoro bi trebalo da se reši problemi i u Bajnatskoj ulici. Rok za završetak brze pruge od Novog Sada do Subotice je kraj 2024.godine.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.