SUBOTICA – Zbog havarije na sistemu, ustanovljene još letos, i radova na njenom uklanjanju, stanari Bajnatske 36 na Prozivci gotovo cele zime nisu nisu imali grejanje. Sistem daljinskog grejanja je pušten u rad prošlog petka, ali radijatori još uvek nisu topli koliko je očekivano, jer je, razumljivo, potrebno vreme.
Revoltirani stanari zgrade sa 75 stanova sumnjaju da će se to dogoditi jer tvrde da su radovi nestručno izvedeni a oni ih platili tri miliona dinara.
– Još prošle grejne sezone bilo je jasno da postoji problem sa sistemom daljinskog grejanja, što je letos i utvrđeno da curi voda. S obzirom da nemamo podrum, morali su da preseku vod i da se povezivanje radi unutar zgrade. Kako nam je rečeno, za radove na unutrašnjim instalacijama nije nadležna „Toplana“ nego JP za upravljanje putevima, urbanizam i stanovanje – objašnjavaju nam stanari. – Izrađen je projekat, raspisan tender i izabrana je firma koja će izvesti radove. S obzirom da zgrada nije imala novca, nadležno JP je dalo pozajmicu koju ćemo mi vraćati putem uvećanog etaža. Nisu svi stanari dali saglasnost za radove, tu je bilo problema, ali kada se to rešilo, firma je počela posao i obavezala se na rok završetka od 30 radnih dana, odnosno 20. decembar.
S obzirom da je već počela grejna sezona, stanari su, kažu, videli odmah da će rok biti probijen.
– Ali u jednom trenutku je podizvođač radova je napustio posao, nisu mogli da nađu stručne ljude da završe posao, nego su nestručno varili i kada je puštena proba, voda je curila na sve strane. Već golim okom se vidi da je sve je urađeno po principu „drži vodu dok majstori odu“ – dodaju stanari. – Zato ćemo zahtevati kao zgrada da se nadležna komisija iz „Toplane“ pojavi i utvrdi kvalitet izvedenih radova. Tražićemo na uvid i ugovor i da vidimo šta se sve ko njime obavezao.
Za svo ovo vreme, ljudi se greju na struju, te plaćaju astronomske račune za elektičnu energiju, duplo veći etaž i fiksne troškove za grejanje. Samo grejanje nisu plaćali.
Etaž je umesto 1.200 sada skoro 3.000 dinara, a fiksne troškove „Toplane“ smo plaćali iako grejanej nismo imali. Izbijali su nam osigurači jer je sistem bio opterećen – dodaje Stevica Šijačić.
– Sav posao je dogovarao upravnik zgrade do koga ne možemo da dođemo, ništa nam nije objasnio. Radovi su kasnili, a i sada su hladni radijatori i moramo da dogrevamo.
U JKP „Subotička toplana“ kažu da su upravnika i stanare zgrade u Bajnatskoj 36 o havariji u njihovim temeljima obavestili još 20. jula prošle godine.
Potom smo ih ponovo kontaktirali u septembru, jer se ništa nije radilo, i upozorili da će ući u zimu i grejnu sezonu. Tek onda su oni počeli da rešavaju problem sa JP za upravljanje putevima, urbanizam i stanovanje, u novembru je izabran izvođač radova, nisu ispoštovali dogovoren rok i tek prošli petak, kada su nam javili da je posao završen, pušteno je grejanje – objašnjava Saša Petković, direktor „Subotičke toplane“.
– Svim stanarima smo poslali obaveštenje u sanduče da je u pitanju havarija, da će biti problem sa grejanjem, ali niko nije reagovao. Da su reagovali odmah letos, problem bi bio rešen do grejne sezone. Naši radnici su izašli na teren na reklamacije stanara, izvazduširali gde je trebalo i to je ono što je do nas. Mi smo uvek tu za naše korisnike i reagovaćemo kada god bude potrebno.
Upravnik zgrade Đorđe Trbović tvrdi da je rešavanje ovog problema počelo odmah, čim je uočeno.
Nije tačno da se nije reagovalo na vreme. Stanari pet stanova na prizemlju i prvom spratu su trebali da daju saglasnost da izvođači uđu u njihove stanove i počnu radove, ali ono to nisu hteli. Izgubljeno je vreme, pa je onda projekat morao da bude ponovo rađen i da se napravi za druge stanove. Jedna jedina firma je dala ponudu za te radove i u nadležnom javnom preduzeću ona je prihvaćena – objašnjava Trbović.
– Bilo je problema sa izvođenjem radova, čak i nekoliko neprijatnih situacija između mene i njih. Probili su rok koji su sami dali. Obratio sam se za savet ombudsmanu, predao mu svu dokumentaciju i rekao je da imamo pravo da tužimo izvođača zbog nepoštovanja odredbi iz ugovora, ali ceo postupak snose sami stanari. Učinio sam sve što je trebalo i što sam mogao da se ovaj posao završi i da konačno dobijemo grejanje.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.