SUBOTICA – Razočarani ulogom nastavnika-politikanata, sve je više onih koji se pitaju od kada je politikanstvo deo nastavnog plana i programa i koji je motiv da se deci, pod plaštom nade u bolju budućnost, uskraćuje obrazovanje, dok ona ispaštaju zbog ciljeva pojedinaca.
Najveći deo subotičkih gimnazijalaca već dve nedelje sedi kod kuće umesto u đačkim klupama. Jedna devetina učenika na tzv. plenumu, za koje još tražimo značenje na Google-u, uzurpira rad obrazovne ustanove i onemogućava pravo na školovanje svojim vršnjacima. Nastavničko veće subotičke Gimnazije „Svetozar Marković“ nedavno je većinom glasova nastavilo s potpunom obustavom rada, te do daljnjeg nema povratka đaka u školske klupe.
Neodgovornost prema đacima koji žele da redovno dolaze u školu i pohađaju nastavu navela je, na nedavno održanom Savetu roditelja u proširenom sastavu, mnoge roditelje da pojedinim razrednim starešinama postave pitanja i zatraže odgovore od novopostavljenog v.d. direktora.
Majka učenika prvog razreda srednje škole u Subotici, koja je želela da ostane anonimna zbog pretnji koje su upućene njenom detetu, zatražila je od razrednog starešine da ne deli decu i ne poziva ih na obustavu rada. Vidljivo je da su mnogi roditelji na ivici strpljenja i izrevoltirani činjenicom da su na tadašnjem skupu u Gimnaziji, umesto odgovora na pitanje šta će biti sa nastavom, mogli čuti samo političke govore učesnika protesta, ovoga puta u ulozi predstavnika Saveta roditelja. Time je u potpunosti ogoljena neistina da iza protesta u subotičkoj Gimnaziji ne stoji politika.
Zgroženi roditelji gimnazijalaca uputili su, kako saznajemo, teške optužbe na račun pojedinaca iz Saveta roditelja, koji su ovu funkciju u potpunosti zloupotrebili i preveli je u politički milje. Iako ovakvo okupljanje nikako ne bi smelo biti političkog karaktera, roditelji su i ovoga puta bili obmanuti tvrdnjama da se radi o podršci u borbi za ispunjenje zahteva studenata, iako su apsolutno svi zahtevi već ispunjeni.
„Vaš zadatak je da ih učite empatiji, poštovanju, uvažavanju, toleranciji, drugarstvu. Svojim neodgovornim odnosom prema svom pozivu, vi pravite razdor među decom jer ih obmanjujete neistinama i lažima o razlozima vašeg nerada“, rekao je nakon skupa ispred škole zabrinuti otac dečaka iz trećeg razreda, usplahiren i nezadovoljan ovakvim dešavanjima u Gimnaziji.
„Decu pod hitno treba vratiti u školske klupe, tamo gde pripadaju i gde im je mesto. Naše strpljenje je na izmaku“, poručila je grupa roditelja nakon Saveta roditelja, takođe želeći da ostane anonimna zbog pritisaka.
Izgleda da je vrag odneo šalu, i da polako ali sigurno studenti koji su bili u štrajku počinju da shvataju da su izmanipulisani. U prilog tome govori i činjenica da nervoza među opozicijom raste, te je profesore i nastavnike u Gimnaziji posetio i Kokot lično – predsednik Nezavisnog sindikata prosvetnih radnika Srbije.
Prema zvaničnim podacima do kojih je portal došao, u čak 72% škola u Srbiji nastava se odvija redovno, 11% škola je u zakonskom štrajku (nastava traje 30 minuta), dok je 17% škola u potpunoj obustavi ili blokadi od strane učenika.
Da licemerstvo nema granica, govori i činjenica da su profesori koji ostaju u obustavi nastave izrazili „bojazan o mogućim posledicama po bezbednost učenika u smislu stvaranja mogućih razdora, pre svega među decom, ali i u kolektivu, ukoliko se nastava pokrene“.
Na čiju bezbednost upozoravaju nastavnici Gimnazije? Na bezbednost dece koja u školskoj zgradi igraju šah i tenis ili na bezbednost dece koja su ostala kod kuće i nemaju pravo na nastavu?
Isti scenario odvija se i u Srednjoj medicinskoj školi sa, gle čuda, istom glumačkom ekipom. Isti glumci, isti megafon, isti ciljevi…
Iz ove škole u javnost je poslato saopštenje da je u skladu sa predlogom roditelja sa juče održane sednice Saveta roditelja, a imajući u vidu odluku Štrajkačkog odbora zaposlenih o zakonskom štrajku koji traje od 29. januara 2025.godine, direktorka je donela odluku da se od sutra, 5. februara, nastava održava po izmenjenom rasporedu zvonjenja.
“Srednja medicinska škola ostaje posvećena obrazovanju i uspostavljanju konstruktivnog dijaloga u zakonskim okvirima kao osnove za rešavanje svih izazova sa kojima se svakodnevno suočavamo” stoji u saopštenju.
Istovremeno, majka učenika IV razreda Medicinske škole, maturanta (ime poznato redakciji), obratila se pismom povodom jučerašnjih dešavanja u Srednjoj medicinskoj školi u Subotici koje prenosimo u celosti. “Predsednica učeničkog parlamenta okupila je sve učenike koji su bili u školi, u holu škole, i najavila javno glasanje po pitanju daljeg pohadjanja nastave. Način na koji je sprovedeno glasanje je skandalozan. Trebalo je da se odvoje na jednu stranu svi koji su za potpunu obustavu nastave, a na drugu oni učenici koji hoće da idu u školu. Moj sin i još troje učenika se opredelilo za pohađanje nastave i sami su stajali na toj polovini hola dok su ih ostali posmatrali. Takođe,ovo glasanje važi za ovu nedelju, a u sledeći ponedeljak će biti opet organizovano novo glasanje za sledeću nedelju.
Pitam otkud bilo kome pravo da na taj način deli učenike? Da li je postojao drugačiji vid glasanja ili se ovakav vid primenio namerno? Da li to znači da treba da se svi uplaše pa da ni to četvoro ne dođe sledeći ponedeljak na glasanje? Moj sin je maturant i ima svoje planove za budućnost. Ukoliko ne završi srednju školu na vreme, neće uspeti ni da upiše željeni fakultet jer neće stići da se spremi za prijemni ispit. Gde mu je budućnost? Zbog koga da propusta svoje šanse i gubi vreme? Ponosna sam sto sam odgajila dete koje je spremno da pokaže svoj stav uvek i svakome ,spremno da se bori za svoje snove. Takođe smatram da svi treba da imaju jednake šanse za ostvarenje tih snova,a ne da ih bilo ko uslovljava svojim ličnim ciljevima.”
Spinovanje ne prestaje u ovakvim situacijama , te smo svedoci da su , nažalost, instruisana i izmanipulisana deca, gimnazijalci koji su na nekakvom plenumu izglasali “blokadu” škole, na svojoj Instagram stranici poručili “Uprkos odluci plenuma, učenici su i dalje podložni mnogim internim pritiscima, te je važno da ih podržimo i pokažemo da se ne bore sami”. Ovo je, nažalost velika istina jer deca nisu sama! Iza njih, a mnogi su maloletni, stoje političari bivšeg režima ali I oni koji ceo svoj život čekaju svoju šansu, a ovo im je poslednji voz u koji moraju da uskoče, makar preko dečjih leđa.
I kad sve ovo prođe i kad, tradicionalno, sve škole otvore vrata za nove učenike, koji će kod njih sticati znanja i zajedno rasti, uzevši u obzir dešavanja i održavanja nastave u subotičkim školama, možda će presudan razlog u donošenju odluke kod upisa đaka I odabira škole biti baš nestabilnost i nepredvidivost nastavnog kadra po pitanju održavanja redovnog procesa nastave?
Pogled upiremo u budućnost jer deca su nam najvažnija, a sve su to naša deca. I ona što šetaju i ona što sede kućama. Iako su mnogima puna usta slobode…
Tačno je da deca imaju prava na osnovu medjunarodnih povelja, pa čak i na politicke ideje, ali postoje i obaveze, a njihova najvažnija obaveza u školskom dobu je da uče i da se socijalizuju. Deca koja nose parole političke sadržine, napisane od strane politički motivisanih odraslih osoba su zloupotrebljena.
Deca koja sede u kućama nisu sPogled upiremo u budućnost jer deca su nam najvažnija, a sve su to naša deca. I ona što šetaju i ona što sede kućama, i ona sa leve strane i ona sa desne strane (dok ih prebrojavaju).
I dok su mnogima puna usta slobode…
Deca koja nose parole političke sadržine nisu slobodna! Jer im je parole neko nametnuo.
Deca iz osnovnih i srednjih škola u prvim redovima na protestnim šetnjama nisu slobodna! Jer su instruisana i izmanipulisana.
Sa druge strane deca koja zbog protesta sede u kućama nisu slobodna! Nemaju zagarantivanu slobodu da se školuju.
Možda je za kraj najbolje prisetiti se Branka Miljkovića: “Hoće li “sloboda” umeti da peva kao što su sužnji pevali o njoj.