Subotica: Čuveni podvožnjak ide u prošlost

nadvožnjak-subotica
SUBOTICA – Radovi na izgradnji brze pruge od Novog Sada do Subotice teku predviđenom dinamikom, a najveći poduhvat i izazov biće rušenje podvožnjaka između „Lidla“ i „Patrije“.

Grad je već godinu i po dana u pregovorima sa Infrastruktorom Srbije i Ministarstvom građevinarstva kako bi se pronašlo rešenje da građani što manje osete saobraćajne gužve. Dogovoreno je da se najpre urade svi drugi prelazi, kao i da se Majšanski most ostavi poslednji za rušenje, kako bi se minimalizovali zastoji u saobraćaju, poručuju iz lokalne samouprave.

Iako Subotica nema reku, ima prugu koja deli grad na dva dela, a zbog izgradnje brze pruge  čuveni podvožnjak u Maksima Gorkog iz 1957. godine uskoro će otići u prošlost. I dok građane brine kako će prelaziti iz istočnog u zapadni deo grada, zamenik gradonačelnika Imre Kern ističe da su ishodovali sa investitorom da se paralelno ne zatvaraju Majšanski most, Lošinjska i Maksima Gorkog, kako bi se izbegao kolaps u saobračaju, već da prvo moraju da se završe podvožnjaci kod Pionira i u Bajnatskoj, kao i novi prelazi.

“Jedan će povezati Prolerskih brigada sa Jovana Mikića, pa preko Jovana Mikića sa 51.divizije, Partizanskih baza do Palićkog puta, a sa druge strane preko Proleterskih briga, Zorkine ulice, do Halaškog puta, tako da će stvoriti jedna veza na severu koja zaobilazi centar grada. Neša je obaveza kao Grada da što bolje iskoordiniramo da građani što manje osete ove probleme.”

Kada će se tačno zatvoriti podvožnjak između „Lidla“ i „Patrije“ još uvek se ne zna precizno i to će zavisiti od izvođača radova. Tek kada se steknu svi uslovi, grad će dati zeleno svetlo, a radovi će trajati najviše deset meseci.  Dok nas to čeka negde na proleće, radovi na više nadvožnjaka i podvožnjaka teku planski, a nasip od Žednika do Naumovićeva je već završen.

Grade se mostovi na nekoliko lokacija, i podvožnjaci i nadvožnjaci. U Žedniku se rade dva podvožnjaka,  pa nadvožnjak na Bikovačkom putu, nadvožnjak na severu Subotice na dva mesta. Podvožnjak se u gradi u produžetku Bajnatske ulice.

Još jedno usko grlo je završetak izmeštanja magistralnog gasovoda od Prečistača do Ulice Frederika Šopena, koji je važan jer snabdeva veći deo Subotice gasom, kao i samu „Toplanu“.

Kako tvrde nadležni, zbog ovog izmeštanja gasovoda nije mogao da se završi podvožnjak u Balkanskoj ulici, a  kada se oko 15.novembra završi obilazni gasovod, stvoriće se uslov i da se taj podvožnjak završi.

Do proleća treba da se završi i povez Lošinjske ulice sa Sećanskim putem, čime će se stvoriti uslovi da se u potpunosti izmesti teretni saobraćaj iz centra grada, jer će odatle moći da se izađe sa istoka direktno na auto-put.

 

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.