logo transparend vojvodina uzivo

Stigao je: Renault Rafale – novi kupe SUV

Može posmatrati i kao francuski odgovor na BMW X4.

U iščekivanju sajma u Parizu, Renault je predstavio novi model – Rafale, atraktivan kupe SUV koji će zauzeti mesto u gami gde su nekada bili R25, Safrane, Vel Satis i Avantime.

Osnova je ista ona koju koriste manji Austral i veći Espace, CMF-CD, a dizajn je na tragu manjeg modela Renault Megane Conquest.

Novi kupe SUV za broj je veći od pomenutog automobila i sa dužinom 4,71 m, širinom 1,86 m i visinom 1,61 m, dolazi kao treći francuski predstavnik u segmentu, posle modela Peugeot 408 i Citroen C5 X, ali i još jedan ozbiljan rival konkurenciji koja i dalje uglavnom dolazi iz premijum segmenta.

Upravo tako, Rafale se može posmatrati i kao francuski odgovor na, na primer, BMW X4.

Kao što je već rečeno, novi Renault je ime dobio po svojoj bogatoj istoriji, vremenu kada je bio aktivan u avio-industriji.

Iako će većina ljudi u nazivu Rafale prepoznati francuski višenamenski borbeni avion, Renault je isto ime nekad davno već koristio takođe za jednu letelicu.

Naime, trkački jednosed C460, koji je 1934. godine predstavila avio kompanija Caudron-Renault, nazvan je Rafale, čime je objašnjena vezu sa današnjim francuskim proizvođačem automobila.

Rafale pažljivo prati najnoviji dizajnerski izraz brenda. Auto tako dobija „zašiljene“ LED svetlosne izvore, na koje se nastavlja pomalo agresivno zasečen prednji deo vozila.

Linija krova je snažno položena u kupe formu, a zadnji deo automobila „zatvara“ ugao od 17 stepeni. Kako kaže proizvođač, taman je da nema potrebe za zadnjim brisačem koji bi narušio harmoniju forme.

Foto: Renault promo

Dvobojna kombinacija uključuje crne detalje u sjajnoj završnoj obradi koja izgleda odlično, ali ne „toleriše“ slučajni kontakt sa čvrstim preprekama.

Konačno, Renault je proširio paletu boja novim nijansama kao što su biserno bela i alpsko plava.

Unutrašnjost je podjednako atraktivna. Dominira kokpit sa digitalnom instrument tablom od 12,3 inča, vertikalno orijentisanim ekranom osetljivim na dodir od 12 inča i head-up ekranom od 9,3 inča.

Prostora ne bi trebalo da nedostaje, posebno u prtljažniku koji nudi 530 litara.

Pogađate, kao Espace i Rafale deli tehnologiju sa Australom. Ali ovde nema kompromisa, pa se ne nudi ništa manje od hibrida.

Kao rezultat toga, Rafale će biti ekskluzivniji i manje pristupačan širem krugu kupaca, ali veoma poželjan, smatraju u kompaniji.

Dakle, u osnovi game je hibrid od 200 KS i 205 Nm, koji se sastoji od 1.2 turbo trocilindričnog motora sa 130 KS, u kombinaciji sa elektromotorom i baterijom od 2 kWh.

Snažniji hibrid je plug-in sa dodatnim električnim motorom pozadi i ukupno 300 KS dostupnih u vidu 4×4 pogona.

I na kraju, da pomenemo jednu specifičnost. Automobil ima nekoliko funkcija koje su zasnovane na veštačkoj inteligenciji i služe kao pomoć vozaču i putnicima.

U većini slučajeva sistem aktivno predlaže određene radnje – na primer, da se klima uređaj isključi ako je prozor otvoren ili da se uključi ako je spoljna temperatura previsoka.

Prodaja u Evropi počinje sledećeg proleća, a cene će biti objavljene kako se bude bližio datum izlaska na tržište.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.