Toyota FT-Me je električni mikroautomobil sa solarnim krovom.
U današnjem SUV-opsednutom svetu, Toyota je pronašla lek za „gojaznost automobila“: FT-Me.
Ovaj model čini da Toyota iQ izgleda ogromno u poređenju s njim, a čak je manji i od japanskih kei automobila.
FT-Me je mali EV dizajniran za gradske ulice. Sa dužinom manjom od 2,5 metra kraći je čak i od originalnog Smarta ForTwo.
Toyota tvrdi da je toliko mali da zauzima samo polovinu parking mesta.
Mali električni hatchback ima solarni krov, koji koristi sunčevu energiju za dopunjavanje baterije.
Kada je dan sunčan, FT-Me može dobiti dovoljno energije za 30 km autonomije.
Međutim, Toyota još uvek nije otkrila kapacitet baterije niti maksimalni domet vozila.
Ovaj EV ima prostranu kabinu, s obzirom na svoju veličinu, ali je jasno da njegov dizajn neće biti po svačijem ukusu.
Toyota tvrdi da je FT-Me konstruisan tako da ga mogu legalno voziti tinejdžeri već od 14 godina u nekim evropskim zemljama.
To znači da bi serijska verzija mogla biti klasifikovana kao kvadricikl, slično Stellantisovim modelima Citroen Ami, Opel Rocks-e i Fiat Topolino.
Prema propisima EU, mikroautomobili sa četiri točka ne smeju imati više od osam konjskih snaga (6 kW), težinu veću od 425 kg i maksimalnu brzinu veću od 45 km/h.
FT-Me koristi 14-inčne točkove i uske gume dimenzija 185/60 R14. Ima izuzetno kratke prepuste, kao i bočne kamere umesto klasičnih retrovizora.
Prednja i zadnja svetla su neobično visoko postavljena u odnosu na karoseriju i deluju kao da imaju identičan dizajn. Iako su prozori veliki, izgleda da se samo njihov manji deo može otvoriti.
Toyota još nije objavila slike enterijera, ali navodi da je FT-Me dizajniran tako da može da ga koriste i osobe sa invaliditetom. Automobil ima ručne komande na volanu za ubrzavanje i kočenje, što znači da nema potrebe za pedalama.
Zbog toga ne zahteva nikakve naknadne modifikacije da bi bio pristupačan za korisnike invalidskih kolica.
Toyota još nije potvrdila da li planira serijski model, ali se hvali da je auto manje štetan za životnu sredinu u odnosu na standardne električne automobile.
FT-Me troši 70% manje energije po kilometru u poređenju sa konvencionalnim EV-ima i ima 90% niži ugljenični otisak, zahvaljujući opsežnoj upotrebi recikliranih materijala.
Ako bude lansiran u Evropi, biće pozicioniran ispod modela Aygo X, najmanjeg benzinskog automobila koji Toyota trenutno prodaje na evropskom tržištu.