SRBIJA – Potrajalo bi samo da se nabroje sva mesta za letovanje u Evropi i diljem sveta koja su se na Sajmu turizma, održanom u Beogradu protekla četiri dana, nudila srpskim turistima. Od tradicionalno našem putniku najomiljenijih destinacija u Grčkoj, Turskoj i Bugarskoj, preko standardne Španije i pomalo ekskluzivnih Sardinije i Sicilije… Sve do destinacije koju smo mnogo voleli a koja je bila na desetogodišnjoj pauzi a sada se vraća na velika vrata – Tunisa.
Ali u moru ponuda na inostranim lokacijama, na Sajmu se „nisu dali“ ni domaći turistički radnici. Pre svega oni iz banjskog turizma, koji je ponovo masovno „otkriven“ za vreme pandemije koronavirusa.
– Ljudi su počeli da otkrivaju lepote Srbije i to će verovatno i ove godine opredeliti mnoge da ostanu da letuju u Srbiji. Popunjenost kapaciteta nam je prošle godine bila 80 odsto a prema interesovanju koje je pokazano na Sajmu turizma, ove godine možemo da se nadamo i većoj – kaže za medije Milica Vukosavljević, menadžer prodaje u „Vrnjačkim termama“.
„Vrnjačke terme“ su jedan od četiri hotela koje „Kompanija Milojević“ (uz „Soko terme“, „Mlavske terme“ i „Terme Ozren“) u kojima postoji nešto čega nema na moru – bazeni sa lekovitom termalnom vodom.
– Kod nas ljudi dolaze da se okrepe, neki i ozdrave a u okolini svakog objekta ima mnogo čega da se vidi, od predivne prirode do kulturno-istorijskih spomenika – napominje Vukosavljević.
Sa svojoj vanpansionskom ponudom ponose se i u Bukovičkoj Banji, kaže nam Jelena Prodanović, PR Turističke organizacije Aranđelovca.
– Od čuvenog parka Bukovičke banje, kao otvorenog muzeja sa preko 70 mermernim skulptura ali i mesta sa nekoliko izvora lekovite mineralne, preko pećine Risovače i Orašca kao mesta podizanja Prvog srpskog ustanka, do planine Bukulje, savršene za rekreativce. Ove godine se spremamo za jednu veoma dobru sezonu. Dosta programa, dosta manifestacija, od „Mermer i zvuci“ do festivala „Rol end bluz“ – nabraja Prodanović.
Vrnjačka Banja u novom ruhu
Boban Đurović, predsednik Opštine Vrnjačka Banja, kaže da je ta banja godinama najposećenija turistička destinacija u Srbiji i da to može da zahvali praćenjem turističkih trendova, konstantnim ulaganjima u atrakcije ali i privatnoj inicijativi u izgradnji novih hotela.
– Ove godine obradovaćemo verne posetioca ali i one nove sa najvećim novim akvaparkom u Srbiji, zatim najvećim panoramskim točkom, velikim multimedijalnim tunelom ispod Crkvenog brda ali i gondolom do najviše tačke na planini Goč – najavljuje Đurović.
Jak adut domaćeg turizma – državni vaučeri
Vlada Srbije je i ove godine nastavila sa podrškom oporavku domaćeg turizma nakon korone, pa je nastavljen program davanja vaučera građanima za letovanje „kod kuće“.
– Interesovanje za vaučere je veliko i znamo da je prva tura otišla u rekordnom roku – kaže Jelena Prodanović.
Boban Đurović kaže da su vaučeri dali mogućnost domaćim turistima da bolje upoznaju Srbiju ali i da celokupno društvo od toga ima korist.
– Sinonim odmora je ranije bio odlazak na more ili u inostranstvo. Vaučeri su pomogli da više cenimo svoje i lakše obićemo tako lepe kutke naše zemlje za koje nismo znali da postoje ili smo znali ali tamo nikada nismo bili. Ali i ekonomski aspekti nisu zanemarljivi. Sav novac uložen u domaću privredu, pa tako i u turizam, vraća se kroz poreze i druge oblike – kaže prvi čovek Vrnjačke Banje.
U „Vrnjačkim termama“ u vezi vaučera imaju jednostavnu poruku.
– Nadamo se da će njihov broj biti još veći a sigurni smo da će domaći gosti doći, sa vaučerima ili bez njih – poručuje Milica Vukosavljević.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.