SRBIJA – Prve analize učešća kompanija iz Srbije na najvećem specijalizovanom Međunarodnom sajmu organske hrane „Biofach“ su veoma optimistične
Srpske firme iz oblasti organske hrane su na Međunarodnom sajmu „Biofach“ u Nirnbergu imale više od 400 sastanaka sa kupcima iz regiona, ali i iz Nemačke, Austrije, Švajcarske, Francuske i Holandije, pokazuje preliminarni izveštaj o učešću na sajmu.
Vrednost ugovorenih izvoznih poslova procenjuje se na preko sedam miliona evra sa sajmu koji je odran od 14. do 17. februara i ge se u Nirnbergu predstavilo dvanaest srpskih kompanija iz prehrambene industrije.
Predrag Mladenović iz kompanije “Ecoagri Serbia” iz Bele Crkve, koja proizvodi organsko brašno i pšenicu i 95 odsto proizvoda izvozi u Nemačku i Švajcarsku, ističe da je ovogodišnji nastup bio jedan od najuspešnijih.
– Ostvarili smo konkretne rezultate, posebno kada je reč o brašnu gde nas očekuje saradnja sa partnerima iz Mađarske, Hrvatske, Grčke i Rumunije – kaže Mladenović.
Direktor kompanije “Frutorga” iz Prokuplja ističe da su na sajmu kroz razgovor sa partnerima ispitali tržište i saznali šta mogu da očekuju u ovoj sezoni.
– Sa nekim kompanijama već razgovaramo o saradnji, poslali smo uzorke na analizu i nadamo se da ćemo ostvariti saradnju u budućnosti – rekao je Paunović.
Dobro pripremljeni za strance
U kompaniji “BMD” Arilje, koja se bavi proizvodnjom suvih pečuraka, ističu značaj podrške Privredne komore Srbije i Švajcarskog programa za promociju izvoza (SIPPO) u pripremi za sajam. Posebno ističu seminare posvećene promociji proizvoda potencijalnim kupcima kao i radionicama o održivosti proizvodnje.
Direktorka te kompanije Dragana Maslar ističe da je nastup na sajmu bio prilika za uspostavljanje novih kontakata, i dodaje da su za srpske pečurke najviše su zainteresovani kupci iz Švajcarske, Italije, Češke, Nemačke, ali i Brazila.
Ovogodišnji nastup organizovan je pod sloganom “We speak organic – Organic product from Serbia – Tradition Transformed into Innovation”, a uz podršku podršku Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije u saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO) i Nacionalnom asocijacijom “Serbia Organica”.
Na sajmu u Nirnbergu učestvovali su “Menex” iz Kruševca, “Ecoagri Serbia” iz Bele Crkve, zatim “Master food” iz Užica, “Frutorga” iz Prokuplja, “Medino” iz Krnjeva, “BMD”, “Drenovac” i “Yugotrejd” iz Arilja, kao i “Organik fruit trade” iz Šapca, “ITN Group” iz Beograda, “Agro-bis” iz Blaca i “ES komerc” iz Prijepolja, navodi se na sajtu Privredne komore Srbije.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.