SRBOBRAN – Regionalna razvojna agencija Bačka, u saradnji sa Opštinom Srbobran, organizovala je danas “Dan otvorenih vrata za žene preduzetnice”.
Treći susret ove vrste sa preduznetnama doneo je priliku da se poslovne žene iz Srbobrana upoznaju sa raznim dostupnim izvorima finansijske i nefinansijske podrške njihovom poslovanju. Sa preduzetnicama je razgovarala Marija Prokopić, savetnica za žensko preduzetništvo i savetnica za privredu u Regionalnoj razvojnoj agenciji Bačka.
“Dan otvorenih vrata za žene preduzetnice sprovodimo od ove godine i Srbobran je treći grad, nakon Novog Sada i Bačkog Petrovca, u kom se susrećemo i razgovaramo o raznim temama sa preduzetnicama, ali i svim ženama koje to žele da postanu u budućnosti i razmišljaju o poslu. Žensko preduzetništvo u našoj zemlji počelo se promovisati tokom devedesetih godina prošlog veka, ali je sa sobom nosilo socijalni karakter i vezivalo se za donatorske programe i pretežno izbegličku populaciju žena. Nakon 2000. ova oblast počinje sistematski da se reguliše i poslednjih nekoliko godina ono je u fokusu i promoviše se na višem nivou. Kada sam počinjala da se bavim ovim poslom, pre 13 godina, procenat ‘ženskih firmi’ iznosio je oko 13 odsto, što je bilo relativno malo, da bi danas on iznosi između 25 i 27 odsto”, rekla je u uvodu Prokopić.
Ona je istakla da se žensko preduzetništvo posebno promoviše zbog činjenice da su žene, pored mladih, najmarginalizovanija kategorija na tržištu rada i i dalje na putu zasnivanja sopstvenih biznisa žene imaju mnoge dodatne prepreke, uz sve one koje prate sve poslovne projekte i ideje.
“Pre svega to se odnosi na društveni i kulturološki aspekt, još uvel smo tradicionalno, patrijahalno društvo i pred ženama stoje veće obaveze, posebno pred onima koje imaju decu. One imaju mnogo manje vremena na raspolaganju za razvijanje sopstevnih ideja i pokretanje posla”, istakla je Prokopić.
Preduzetnicama u Srbobranu predstavljene su razne podrške koje njihovim biznisima mogu stići sa republičkog, pokrajinskog i lokalnog nivoa, kako finansijska tako i nefinansijska, u vidu mentoringa, obuka i konsaltinga. Žene su mnogo spremnije i rađe prihvataju ove vidove nefinansijske podrške, na obukama je obično veći broj žena i bolje shvataju neophodnost usavršavanja i celoživotnog učenja. Ovakvi događaji, pored edukativnog značaja, vredni su i zbog činjenice da se preduzentinice bliže upoznaju, razmene iskustva, a ponekad i sklopu neku poslovnu saradnju”, rekla je Prokopić.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.