Srbija ulazi u evropsku mapu brzih pruga

Beograd/Novi Sad – Danas je obavljena prva (promotivna) vožnja brzim vozom od Beograda do Novog Sada.

Ono što je obećano je i ispunjeno. Od momenta planiranja, izrade potrebnih dokumenata, potpisivanja tripartitnog ugovora između NR Kine, Republike Mađarske i Republike Srbije, izgradnje kompletne infrastrukture, izgradnje novih železničkih stanica i pristupnih saobraćajnica završen je deo železničke pruge od Beograda do Petrovaradina, dok će celokupna dužina od 350km biti gotova 2025. godine.

Foto: Srbija danas

Država Srbija i Vlada Republike Srbije deset godina unazad predlažu, razvijaju i realizuju napredne projekte koji Srbiju uvode u porodicu tehnički najrazvijenijih država. Jedan od takvih projekata je i brza pruga do Budimpešte.

Foto: Budući izgled evropskog kontinenta sa brzim prugama

U Evropi, na mapi brzih pruga, vidi se da samo zapadne zemlje EU imaju izgrađenu i razvijenu mrežu brzih pruga. Završetkom brze pruge koja će spajati Srbiju i Mađarsku, Srbija će se naći na mapi brzih pruga Evrope, a svi građani naše države imaće mogućnost da u visoko konfornim vozovima, za kratko vreme obilaze evropske prstonice. Takođe, građani EU će moći da posećuju gradove Srbije i da uživaju u nadaleko čuvenom srpskom gostoprimstvu i sve više razvijenijem seoskom turizmu.

Foto: Na slici se nalaze sve brze pruge na evrospkom kontinentu, EUrail.com

Centa karte od Beograda do Novog Sada biće 1000.00 dinara, dok je povratna karta 1600.00 dinara. Cene  karata na sličnim relacijama u Evropi su se kreću od 20 evra u jednom pravcu. Cene variraju od starosti i statusa putnika, to jest, da li ste student ili zaposleni ili penzioner, da li kupujete kartu dan za dan ili mesec dana unapred, i naravno da li ste u prvoj, drugoj ili trećoj klasi voza.

Foto: Cena karata, EUrail

Završetkom ove brze pruge na relaciji Beograd – Budimpešta, može se očekivati da će se uvesti i propusnice za razne kategorije, kao što postoje u Evropi.

Foto: Stadler

Vozovi koje je Srbija kupila su najsavremeniji i izgrađeni su u Švajcarskoj u Štadlerovoj fabrici (tip voza Stadler KISS – dupli, proizveden u Švajcarskoj  „Stadler Busnang AG”).

U skladu sa ugovorom, prvi voz je dopremljen 31. oktobar 2021. godine, a drugi i trećeg 31. decembra 2021. To su četvorodelne elektromotorne garniture, ukupnog kapaciteta 316 sedišta, uključujući i mesta za smeštaj osoba sa smanjenom pokretljivošću. Ovi vozovi predstavljaju pravo malo čudo tehnike i bezbednosti, poseduju moderan dizajn, izuzetan komfor, sedišta za prvi i drugi razred, poseban prostor za osobe sa posebnim potrebama i apsolutna prilagođenost osobama sa smanjenom pokretljivošću. Svaki vagon ima internet, kao i mašinu za tople napitke za putnike.

Foto: voz Stadler iznutra, Stadler
Foto: Železnice Srbije

Svaka jedinica saobraćaće maksimalnom brzinom od 200 km/h za napon 25 kV 50 Hz i sa minimalnom snagom od 4000 kV i maksimalnom od 6 000 kV. Dužina vozaje 100 m ± 5 m, osovinskog rasporeda Bo’Bo’ + 2’2′ + 2’2’+ Bo’Bo’ i maksimalnog osovinskog opterećenja od 22,5 t. Kapacitet je postavljen na 300 mesta (prva + druga klasa) sa odstupanjem od ± 5 mesta i najmanje dva mesta za invalidska kolica. Moraju postojati najmanje tri toaleta, od kojih je jedan u skladu sa standardima za osobe sa posebnim potrebama.

 

Foto: Stadler

Srbija nastavlja da napreduje krupnim koracima, razvijajući svoju infrastrukturu svakog dana. Brzim vozovima postaćemo još više povezani sa najrazvijenijim delovima evrospkog kontinenta.

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.