BEOGRAD – Nacionalna platforma Srbija stvara i kompanija Telekom Srbija potpisale su Memorandum o razumevanju i započele stratešku saradnju u domenu kreativnih industrija kroz platformu Serbia Creates Screen, čija je misija dugoročna međunarodna promocija domaćeg audio-vizuelnog sadržaja, saopštili su iz platforme Srbija stvara.
Jedna od najvažnijih zajedničkih aktivnosti biće i organizovanje prvog srpskog “content” marketa koji će se 2025. godine održati u kreativno-inovativnom centru “Ložionica”.
Platforma Serbia Creates Screen fokusirano će se baviti međunarodnim pozicioniranjem Srbije kroz promociju svakog vida kreativnog “screen” sadržaja – audio-video produkcije, pre svega TV serija, gejminga i muzike.
U tom smislu, prvi zajednički koraci u međunarodnom pozicioniranju Srbije već su načinjeni predstavljanjem Srbije u svetlu regionalnog lidera na nedavno održanom Forumu “Series mania” u Francuskoj, koji okuplja profesionalce iz industrije kreiranja televizijskih serija iz više od 60 zemalja sveta.
Srbija je, zahvaljujući ulaganju Vlade Republike Srbije koje je 130 puta veće nego pre 12 godina i Telekomu Srbija koje je za samo pet godina proizvelo više od 100 filmova i TV serija, apsolutni lider u regionu i kredibilan, ravnopravan partner producentima, emiterima i distributerima iz celog sveta.
Strateška saradnja dva uticajna subjekta u oblasti kreativnih industrija biće dodatni podsticaj za razvoj kreativnog sektora u Srbiji kroz brojne zajedničke aktivnosti ističe Ana Ilić, v.d. direktorke kreativno inovativnog centra Ložionica i tima nacionalne platforme Srbija stvara.
“Strateška saradnja dva uticajna subjekta u oblasti kreativnih industrija, platforme Srbija stvara i kompanije Telekom Srbija, kao najvećeg producenta kreativnog sadržaja ne samo u Srbiji već i u čitavom regionu jugoistočne Evrope, biće snažan pokretač inovacija, rasta, izvoza i kolektivnog uspeha srpske kreativne scene kroz brojne zajedničke aktivnosti”, kazala je Ilić i dodala da istovremeno, kombinovanjem stručnosti i pristupom novim tržištima moguće je uticati na stvaranje i razvoj još dinamičnijeg kreativnog ekosistema u Srbiji.
“Pre svega u okviru prvog regionalnog centra kreativnih industrija “Ložionica”, koji je osmišljen da u potpunosti odgovori na potrebe inovativnog biznis sektora u okviru nadolazećeg revolucionarnog talasa Industrija 5.0. Za takav poduhvat su nam potrebni upravo partneri poput kompanije Telekom Srbija, lidera u svojoj oblasti, koji imaju jasnu viziju budućnosti i koja je spremna da pomera granice naše kreativnosti i inovacija. Imamo sjajne ideje za zajedničke aktivnosti u budućnosti i naročito u okviru “Ložionice”, kazala je Ana Ilić.
Aleksandra Martinović, direktorka Direkcije za multimediju Telekoma Srbija istakla je da će ova saradnja biti pre svega za dobrobit Srbije.
“Beograd i Srbija 2025. godine postaju centar regionalnog i evropskog okupljanja kreativnih i produkcijskih eksperata koji će nam približiti proces razvoja serija i filmova. Kroz stratešku saradnju sa plaformom Srbija stvara dobili smo nove mogućnosti i dodatno učvrstili viziju pozicioniranja Srbije koja je otvorena ka svetu u cilju razmene znanja na polju kreativnih industrija.
Na “content” marketu, koji će biti održan na jedinstvenoj lokaciji u “Ložionici”, imaćemo priliku da sve trendove, talente i moguće kolaboracije približimo svim kreativcima. Poseban akcenat će biti stavljen na edukativni deo gde će Telekom Srbija svoja domaća i internacionalna iskustva i kontakte iskoristiti u cilju prenošenja jasnih znanja kada je u pitanju kreiranje serija i filmova” kazala je Martinović.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.