Sony i Honda se udružuju u pravljenju električnih automobila

Sony je skoro sve iznenadio na CES-u 2020. kada je predstavio Vision-S, elegantnu električnu limuzinu. Vision-S 02 SUV usledio je početkom ove godine na istoj izložbi u Las Vegasu.
Na CES-u u januaru, Sony Mobility odeljenje je najavilo da istražuje potencijalni ulazak u segment električnih automobila. Nekoliko nedelja kasnije, mediji su izvestili o želji kompanije Sony da pronađe strateške partnere.
Dilema o partnerima je bila aktuelna sve do 4. marta, kada je objavljeno da je Sony pronašao partnera u Hondi. Dve kompanije su se složile da prodube razgovore u vezi sa formiranjem saveza za razvoj i prodaju električnih vozila.
Da bi se to ostvarilo, biće stvoreno zajedničko preduzeće koje se jednostavno zove Nova kompanija (New Company) za razvoj i komercijalizaciju automobila sa nultom emisijom. Ako sve bude išlo po planu, prvi EV bi trebalo da bude u prodaji već 2025. Kako se očekuje, Honda će biti zadužena za proizvodnju automobila u jednoj od svojih fabrika i koristiće platformu koju je razvio Sony.
Prerano je reći da li će serijski model na bilo koji način biti povezan sa već otkrivenom Vision-S limuzinom ili SUV-om.
Važno je istaći i činjenicu da je Sony u razvoju sarađivao sa nekim od najvećih imena kao što su Magna Steyr, Bosch, ZF, Continental, Nvidia i Qualcomm.
Razvoj električne limuzine predstavljene pre nekoliko godina nikada nije stao, što sugeriše da je kompanija imala mnogo veći plan od samog koncepta.
Oba tipa karoserije zamišljena su sa pogonom na svim točkovima, ugradnjom elektromotora napred i drugog pozadi sa kombinovanom snagom od 544 konjskih snaga. Limuzina je mogla da ubrza od 0 do 100 km/h za 4,8 sekundi i da dostigne maksimalnu brzinu od 240 km/h. SUV je bio sporiji jer je težio dodatnih 130 kilograma, odnosno ukupno 2.480 kg.
Dok je limuzina bila sa četiri sedišta, njen pandan je mogao da primi do sedam ljudi. Detalji o bateriji nikada nisu objavljeni, osim što je “ultratanak” paket smešten ispod poda kako bi se maksimizirao prostor u kabini. Sama platforma je projektovana ne samo za limuzine i SUV vozila, već i za minivanove i druge tipove automobila.
Uzimajući u obzir sve detalje, izgleda da će Sony pobediti Apple u stvaranju električnog vozila.

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.