Grad Sombor našao se među prva dva grada u Srbiji koji je dobio svog virtuelnog asistenta Miu, a koja 24 sata, 7 dana u nedelji, odgovara na upite građana.
Digitalni asistent funkcioniše u našoj Upravi na sajtu Grada Sombora. Kada se otvori zvanična prezentacija, u donjem desnom uglu se otvara čet prozor. Mia će vam se tada javiti i pitaće vas koje je vaše ime. Kada ukucate ime, otvaraju se usluge koje Mia nudi. To su za sada pitanja iz oblasti rada Gradske uprave, dečiji dodatak i lokalne poreske administracije, ali se nadamo da će se te oblasti proširiti u nekoj budućnosti, objašnjava Jelena Velebit, načelnica Gradske uprave.
Кomunikacija je zasad, osim putem gradskog portala, moguća i putem Vibera, a u naredom periodu biće omogućena i razmena informacija putem Facebook Messenger aplikacije.
Najznačajnije za građane je što Mia, pre svega, nudi obaveštenje o tome šta vam je potrebno da biste podneli zahtev, dakle, kompletnu proceduru vam objašnjava, kaže Velebit i dodaje da nam Mia može dati i odgovor na to koji se dokumenti skupljaju po službenoj dužnosti, a koje građani sami skupljaju, čime se značajno štedi vreme, kako građana, tako i zaposlenih u lokalnoj samoupravi.
Virtuelni asistent Mia je inovacija realizovana putem projekta “Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH uvođenjem četbot aplikacije”, koji sprovode GIZ, SAGA, NALED, Privredna Кomora Republike Srpske i Regionalna mreža za povoljno poslovno okruženje u jugoistočnoj Evropi, u okviru programa develoPPP nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj.